Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر کل برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان:

تحول در عرصه فرهنگی نیازمند تربیت معلمان دغدغه مند فرهنگی است

مدیر کل برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، جایگاه این دانشگاه را بسیار مهم خواند و گفت: تحول در عرصه فرهنگی نیازمند تربیت معلمان دغدغه مند فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قم، دکتر عظیمی مدیر کل برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در نشست تخصصی با موضوع برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی در تالار آموزش خانه معلم شماره یک قم، گفت: دانشگاه فرهنگیان جایگاه بسیار مهمی دارد و روی همین اصل افراد شاخص و توانمندی که دارای دغدغه فرهنگی هستند، شناسایی و روی آن ها سرمایه گذاری می شود تا بتوانند با دغدغه ای که دارند، در امر فرهنگی معلمان تحول آفرین باشند.

وی، با بیان این که در عرصه دانشگاه همه تلاش ما این است که بالاترین خدمت رسانی را داشته باشیم، گفت: در بحث ارتباطات 25 هزار نفر دوره آموزش در حوزه سلامت را گذرانده اند و 1 هز ار 500 نفر استاد نیز در حوز نهج البلاغه تربیت شدند.

در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین  قوامی رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که نظام انقلاب اسلامی به دنبال هدف تمدن نوین اسلامی نیازمند نیروی کارآمد است، افزود: معلمان از جمله اقشاری هستند که می توانند آینده سازان تمدن نوین اسلامی را تربیت کنند. بنابراین باید بیش از گذشته روی تربیت این قشر تلاش و کوشش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به برنامه ریزی فرهنگی گفت: این بحث دارای محورهایی چون نظم، رشد، انگیزش و معنویت است. اگر به دنبال ایجاد انگیزه هستیم، باید مدیریت رفتاری را ایجاد و اگر به دنبال ایجاد معنویت هستیم، باید به دنبال مدیریت فرهنگی بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، گفت: محور نظم بسته به عواملی چون سازماندهی، فرماندهی نظارت، برنامه و هماهنگی و محور رشد نیز متکی به عواملی چون گزینش اصلح و توانمند سازی است؛ برای انگیزش هم نیازمند رهبری صحیح و اصلاحات هستیم.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که سنگ بنای رشد نیازمند گزینش اصلح است، اظهارداشت: وقتی بهترین افراد گزینش شدند، در ادامه باید به دنبال توانمندسازی افراد هم باشیم.

وی، با بیان این که مدیریت فرهنگی از نوع مدیریت عام است، گفت: در دستگاها و نهادهای مختلف می توان مدیریت فرهنگی کرد، روی همین اساس دانشگاه فرهنگیان جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که مدیریت فرهنگی، عرصه فرهنگی است، گفت: برای شناسایی فرهنگ مطلوب باید به منبع وحیانی و الهی رجوع و از میان روایات و مبانع دینی آن را برداشت و اجتهاد کرد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، افزود: مدیریت فرهنگی دارای لایه هایی چون باور، ارزش و رفتار است. هر کدام از این موارد در جای خود بسیار ارزشمند است، طوری که از باور به فنداسیون تعبیر می شود.

وی، در ادامه افزود: شاخصه اصلی مدیریت فرهنگی تقویت باور است. معلم باید روی باور دانش آموز کار جدی کند طوری که بتواند او را از انواع هجمه های فرهنگی و شبهات اعتقادی واکسینه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، گفت: معلم از طریق بیان مبانی دینی می تواند اعتقادات دانش آموز را محکم و در قلب و جانش ریشه کند تا بتواند در برابر هر شبهه ساده ای نلرزد. 

وی، خاطر نشان کرد: باید مسایل اعتقادی که از اصول اولیه دین است، در دانشگاه فرهنگیان و مدارس آموزش و پرورش به خوبی تقویت شود تا در ادامه راه جوان و دانش آموز بتواند در انواع شبهات به سلامت عبور کند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در پایان با بیان این که مدیریت ارزش ها از درون باورها رشد می کند، گفت: وقتی ارزش ها رشد کند، در ادامه رفتار هم مطابق مبانی دینی رشد خواهد کرد.