Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان:

انجام پیمایش مطلوبیت تدریس استادان از منظر دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان کشور

ارزشیابی اساتید از منظر دانشجویان یکی از متداول ترین روش ها جهت تعیین میزان موفقیت یک استاد در رسیدن به اهداف آموزشی است.

ایوب ابراهیمی مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از به اتمام رسیدن پیمایش مطلوبیت تدریس استادان از منظر دانشجویان پردیس­های دانشگاه فرهنگیان کشور  خبر داد.

وی بیان نمود این گزارش با همت همکاران دفتر نظارت، ارزیابی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و مسئولان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت سراسر کشور  و با هدف پیمایش مطلوبیت تدریس استادان از منظر دانشجویان پردیس­های دانشگاه فرهنگیان کشور در نیمسال 982، 991 و 992  انجام پذیرفته است و حسب ضرورت کسب آگاهی و شناخت نقاط قوت و قابل بهبود این نوع ارزشیابی از دید مشتریان اصلی آن یعنی اساتید و دانشجویان نقش مهمی در ارتقاء کیفیت آموزشی دارد.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی  همچنین تأکید نمود: این مطالعه از نوع تمام­شماری است و شامل تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی و کارشناسی­ارشد است. ابزار سنجش ارزشیابی پرسشنامه 20 سؤالی است که محتوای سؤالات متناسب با شرایط کرونا و آموزش مجازی طراحی شده است. این گزارش مطالعه­ای مقطعی است که بر اساس نتایج داده­های سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به آدرس Education.cfu.ac.ir  در آبانماه سال 1400 بر مبنای سؤالات پرسشنامه تعریف شده در سامانه و به تفکیک پردیس­ها و مراکز تابعه در نیمسال­هایی که آموزش به صورت حضوری و مجازی بوده انجام گرفته است.

ابراهیمی تصریح کرد: بر اساس نتایج بدست آمده بیشترین درصد آموزشگران دانشگاه را  به ترتیب نیروهای حق­التدریس ، اعضای هیأت علمی (پیمانی و رسمی) و در نهایت آموزشگران بازنشته تشکیل می­دهند.  این مقام مسئول ادامه داد:  تغییرات میانگین نمرات ارزشیابی اساتید در بین استان­های کشور طی 3 ترم متوالی نشانگر روندی افزایشی است که  از 37/17 به 96/17 تغییر یافته است. همچنین میزان انحراف معیار در 3 ترم متوالی تغییر زیادی نداشته است و گذر از 37/0 به 34/0 را نشان داده است. مقایسه میانگین نمرات مولفه­های ارزشیابی در بین استان­های کشور نشان دهنده این است که : مؤلفه‌ی « حسن خلق و رعایت آداب و رفتار اجتماعی مناسب و احترام متقابل » بیشترین میانگین و مولفه‌ی « انتقاد پذیری و واکنش منطقی به پیشنهادها ، انتقادها و دیدگاه های دانشجویان » کمترین میانگین را در بین استادان استان‌های کشور داشته­اند.