مدیریت بالندگی برگزارکرد:
برگزاری دوره آموزشی با عنوان سنجش و ارزشیابی اهرم اصلاح آموزش
برگزاری دوره آموزشی با عنوان سنجش و ارزشیابی اهرم اصلاح آموزش 2
برگزاری دوره آموزشی با عنوان سنجش و ارزشیابی اهرم اصلاح آموزش 3
برگزاری دوره آموزشی با عنوان سنجش و ارزشیابی اهرم اصلاح آموزش 4
‹
›
مدیریت بالندگی حرفه ای به منظور افزایش و توسعه دانش و مهارت حرفه ای اعضای هیات علمی و مدرسان با همکاری مدیریت امور پردیس های استان سمنان دوره آموزشی با عنوان سنجش و ارزشیابی اهرم اصلاح آموزش به صورت آنلاین برای استان های تهران، مازندران، گلستان و سمنان برگزارنمود.
|
مدیریت بالندگی حرفه ای به منظور افزایش و توسعه دانش و مهارت حرفه ای اعضای هیات علمی و مدرسان با همکاری مدیریت امور پردیس های استان سمنان دوره آموزشی با عنوان سنجش و ارزشیابی اهرم اصلاح آموزش به صورت آنلاین برای استان های تهران، مازندران، گلستان و سمنان برگزارنمود.
دراین فرصت آموزشی به نحوه ارزشیابی و سنجش دانش موضوعی(CK)، دانش موضوعی تربیتی( PCK) و دانش عمومی(GK)دانشجو معلمان مبتنی بر تکنولوژی و فن آوری روز پرداخته شد.
در این دوره منطقه ای که به مدت چهار روز ادامه یافت، دکتر حسن نادعلی پور به تبیین اصول و مفاهیم سنجش و ارزشیابی تحصیلی، انواع سنجش عملکردی شامل تکالیف ساختارمند ، تکالیف ابزار محور، تکالیف نمایش محور ، سنجش در موقعیت های طبیعی ، پروژه های طولانی و... پرداخت و بیان نمود که ماهیت سنجش و ارزشیابی می طلبد که تمرکز بر بهبود و توسعه فرآیند های یادهی-یادگیری و بکارگیری روش های نوین تدریس مبتنی بر تکنولوژی نوین آموزشی باشد. در ادامه جلسات آقای دکتر نامداری به ارائه مطالبی در ارتباط با سنجش و اندازه گیری در نظام تربیت معلم پرداخت و تصریح نمود:که در این زمینه باید به دو موضوع توجه داشته باشیم ؛
حوزه اول، فرا تدریس گری در حوزه ارزشیابی است که در این زمینه بایستی اصول، فرآیندها و مهارت هایی که افراد دیگر در آینده مسئولیت تدریس و ارزشیابی را در کلاس های درس بر عهده میگیرند، آموزش داده شود. این یک مقوله بسیار جدی است که کمتر به آن توجه شده است و در این زمینه نقش دانشگاه فرهنگیان بسیار حیاتی است.
حوزه دوم، اصول و فرآیند هایی است که عضو هیئت علمی بایستی به عنوان یک آموزشگر حرفه ای از آموخته های دانشجویان به کار بگیرد. دانشجو معلمان به عنوان بزرگسالانی که در مرحله تبدیل شدن از یک عنصر مبتدی به کنشگری فعال در عرصه تربیت هستند، در معرض سنجش و ارزشیابی قرار می گیرند.
در دو حوزه مذکور ما باید رویکردمان از ارزشیابی از یادگیری به سمت ارزشیابی برای یادگیری و ارزشیابی به عنوان یادگیری تغییر پیدا کند.
|
|