سرپرست دانشگاه فرهنگیان:
توجه به کیفیت اصلی ترین و اولویت دارترین برنامه این دانشگاه است
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان و پژوهشگران برتر پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، با اشاره به اینکه توسعه کمی را متوقف کرده ایم و بیشتر بر توسعه کیفی دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور تاکید داریم، گفت: توجه به کیفیت اصلی ترین و اولویت دارترین برنامه این دانشگاه است.
وی، افزود: در سال 91 حدود 25 هزار نفر پذیرش دانشجو داشتم که در سال 92 این میزان به 17 هزار و در سال جاری نیز به 10 هزار نفر کاهش یافته است که این نشان دهنده توجه به کیفیت در این دانشگاه است.
دکتر مهرمحمدی، با بیان اینکه افزایش در جذب دانشجویان را در برنامه کاری خود نداریم، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور از لحاظ منابع و استانداردهای علمی و پژوهشی سالانه ظرفیت پذیرش بیش از 10 هزار دانشجو را ندارد.
وی، گفت: با عنایت ویژه دولت ، شرایط رشد بسیار امیدوار کننده ای در انتظار این دانشگاه است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: هدف نظام جمهوری اسلامی از تاسیس دانشگاه فرهنگیان زمانی محقق می شود که به کیفیت آموزش و تربیت معلمان با توجه به استانداردهای روز توجه شود.
وی، افزود: باید راهکاری را برای توسعه کیفی دانشگاه پیدا کرد و از توسعه کمی آن جلوگیری شود تا معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران و با کیفیت بالا تربیت کنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اینکه باید سیاست توسعه کیفی همواره بر توسعه کمی مقدم باشد، ادامه داد: انتظار ما از دانشجو برای تحقق اهداف و سیاست های کیفی دانشگاه فرهنگیان رفتن به سوی پژوهش و تحقیقات است.
وی، با بیان اینکه به زودی منشور حقوق و تکالیف دانشجویان را پرده برداری می کنیم، گفت: در دانشگاه فرهنگیان پژوهش یک عنصر گمشده است که باید تلاش کنیم مقوله پژوهش در این دانشگاه نهادینه شود و تربیت معلم در کشور یک سنت پژوهش محور شود.
مهر محمدی، با بیان اینکه ایجاد دانشگاه فرهنگیان موجب ایجاد یک نوسازی در تربیت معلم کشور شد، افزود: برنامه ریزی کرده ایم که پژوهش را وارد دانشگاه فرهنگیان کنیم.
وی، اظهار کرد: می خواهیم حق پژوهش را در فرایند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان ادا نماییم.
در ادامه، سرپرست پردیس شهید مدرس سنندج، ضمن سخنانی گفت: پژوهش و آموزش دو بال پرواز علوم مختلف بوده که در ایران بال آموزش، قوی تر از پژوهش است و متاسفانه تا کنون آنچنان که شایسته است به مبحث پژوهش توجه نشده است.
مسعود الماسی افزود: متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان نیز امر پژوهش با غفلت بیشتری نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی کشور مواجه بوده به طوریکه هم اکنون در این دانشگاه اعتبارات پژوهشی 5 درصد اعتبارات را تشکیل می دهند در حالیکه این مهم در سایر دانشگاه های کشور 13.5 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش، دانش را ارتقا می دهد در حالیکه پژوهش، پویایی و نشاط را ارتقاء داده و زمینه ساز توسعه سایر امور است.
الماسی خاطرنشان کرد: خلاقیت و ابتکار در جامعه و رجوع دولت به مردم از ثمرات توجه به حوزه پژوهش و تحقیق است و امیدواریم این مهم در کشور بیش از پیش نگریسته شود.
فرانک قدسی، سرپرست پردیس بنت الهدی صدر سنندج نیز در این همایش بر بحث آزاداندیشی در دانشگاه ها و تقویت حوزه پژوهش تاکید کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان به دلیل تربیت دانشجویانی که مبحث آموزش و تعلیم نسل های آینده کشور را بر عهده دارند دارای جایگاه ویژه ای است و امیدواریم از سوی مسئوولان با جدیت مد نظر قرار گیرد.
در ادامه این همایش نیز نماینده دانشجویان خواهر و برادر پردیس های تربیت معلم شهید مدرس و بنت الهدی صدر مطالبی را پیرامون تجهیز دانشگاه فرهنگیان کردستان به زیرساخت های علمی و آموزشی ارتقای سطح اعضای هیأت علمی، رفع کسورات 45 درصدی حقوق و مزایای دانشجو معلمان و تسهیل در امور گزینش و احکام استخدامی دانشجویان بیان کردند.
در پایان این همایش با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان و نمایندگان مردم استان در مجلس، از 24 نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران برتر تجلیل به عمل آمد.