دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:
اهتمام معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت بر توسعه برنامه محوری در تمام ابعاد مبتنی بر اسناد فرادستی و سیاست های دانشگاه فرهنگیان
|
نهمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، دکتر رحیم صفری فارفار معاون مرکز نظارت وزارت عتف، دکتر رضا محمدی معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر شاه حسینی دبیر هیأت نظارت استان تهران، دکتر ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان و دیگر اعضای این شورا سه شنبه 1400/12/17 برگزار شد. در این نشست ایوب ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با بیان این موضوع که با رویکرد جدید به دنبال تغییر انگاره ها هستیم، گفت: بازنگری در اهداف، رویه ها، نوع همکاری، بازخوردها و یادگیری از گذشته را باید مورد توجه ویژه قرار داده و ترجمان جدیدی از نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ارائه دهیم. دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تلاش مداوم در ارائه خدمات دانشجویی در مسیر ارتقاء کیفیت همیشگی دانشگاه فرهنگیان را ضروری دانست و تصریح کرد: معاونت نظارت در ادامه ماموریت خود نیازمند تحلیل، تأمل و تمرین زیاد است که راهبری آن بر عهده شورای نظارت و ارزیابی است. این مقام مسئول تعهد به ارزشیابی مستمر، مداوم، منصفانه و عادلانه عملکرد کارکنان و سازمان را از نیازهای ضروری برشمرد و با تأکید بر نقش مسئولان نظارت و ارزیابی استان ها به عنوان"سفیر نیکنامی"، بازنگری حدود وظایف و اختیارات نیروهای نظارت و ارزیابی در استان ها را ضروری دانست و افزود: ما به دنبال توسعه برنامه محوری در تمام ابعاد دانشگاه مبتنی بر اسناد فرادستی و سیاست های مصوب و ابلاغی رئیس دانشگاه هستیم ابراهیمی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا مبنای گفتگو های خود را با رویکرد چرخش تحولی نسبت به مسئولان نظارت استان ها از عنوان بازرس به "یاوران بهبود، تعالی و توسعه" برنامه ریزی کنیم. شایان ذکر است موضوعات ذیل از جمله موارد بررسی شده در نهمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان بود که مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفت: 1.بررسی نظام نامه جامع بالندگی حرفه ای، 2.سامانه آموزش عالی، چالش ها و فرصت ها، 3.محورهای تبیین و بازخوانی رویکردهای نظارت و ارزیابی، 4.گزارش روند اخذ مجوز کانون ارزیابی و توسعه شایستگی های حرفه ای دانشگاه فرهنگیان، 5.گزارش تدوین شاخص ها و روند پیگیری برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان. |