رئیس همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی در دانشگاه فرهنگیان یزد:
دانشجو معلمان در ترویج گفتمان مهدویت نقشی مهم دارند
سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به نقش دانشجو معلمان در ترویج گفتمان مهدویت در سطح جامعه، گفت: فرهنگ مهدوی باید در بین دانش آموزان ترویج داده شود و دانشجو معلمان در این خصوص نقش اساسی برعهده دارند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، منصور دهقان منشادی، در همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی گفت: همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در ششم مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد.
وی، هدف از برگزاری این همایش را ارایه مباحث مهدویت با ادبیات علمی، ارایه مقالات علمی به منظور اثرگذاری بیشتر بر جامعه، حضور فعال تر دانشگاهیان در خصوص مسایل مهدویت، ارایه محتوای دینی و مهدوی به سیستم آموزشی، شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزشی معارف مهدوی در کتب درسی و ارایه الگو و طرح مناسب، احصای تجربیات، ایدهها و راهکارهای شیوههای انتقال معارف مهدوی به دانش آموزان و آشنایی بیش از پیش مخاطبان با مفاهیم مهدویت برشمرد.
دهقان منشادی، با اشاره به این که همایش مذکور به اعتلای فرهنگ مهدوی در بین دانش آموزان و دانشجو معلمان و ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه کمک میکند، نقش دانشجو معلمان را در راستای ترویج گفتمان مهدویت یادآور شد.
وی، روشهای تربیت بر اساس سبک زندگی مهدوی، نقش دانشگاهیان، معلم و مربی در زمینه سازی حکومت مهدوی، انتظار امام زمان (عج) از جامعه تعلیم و تربیت، نقش انتظار فرج در میزان پیشرفت و توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام، نقش فرهنگ مهدوی در تعلیم و تربیت اسلامی نسل جدید، فرهنگ انتظار و نقش آن در پویایی و بالندگی تعلیم و تربیت، روشهای انتقال فرهنگ مهدوی و بیعت با امام زمان (عج) در دانشگاهها و مدارس را از محورهای این همایش برشمرد.
دهقان منشاوی، جایگاه و تأثیر موعود باوری در جامعه تعلیم و تربیت کشور، مفهوم شناسی انتظار و اعتقاد به منجی و موعود در عصر حاضر، شیوههای ایجاد معرفت به امام عصر (عج) در مدارس و دانشگاهها، آسیبهای تهدید کننده جامعه مهدوی در عصر غیبت، راهکارهای ایجاد آمادگی و گرایش نسل معاصر به امام عصر (عج)، نقش معرفت به امام زمان (عج) در تحصیل نشاط معنوی دانشگاهیان، نقش صهیونسیم و غرب در انحراف تفکر مهدویت، نحوه بیعت حقیقی با امام و راه گریز از بدعت با مدعیان دروغین، تحلیل محتوی کتب درسی علوم اجتماعی، تعلیمات دینی و معارف اسلامی از نظر میزان توجه به فرهنگ مهدوی، بررسی میزان شناخت، طرز تلقی و رفتار دانش آموزان و معلمان نسبت به فرهنگ مهدوی و مهدی باوران و انتظار سازنده و مخرب و ملاکهای تشخیص را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.
سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان یزد، گفت: در این همایش 180 مقاله دریافت و مقالات برتر شامل ۸ مقاله به صورت ارائه شفاهی و 7۰ مقاله در قالب پوستر در حاشیه همایش به نمایش گذاشته شد و همچنین مقالات برگزیده در فصلنامه علمی، پژوهشی انتظار موعود به چاپ خواهد رسید.