با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی صورت گرفت:
آیین بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش
دانشگاه فرهنگیان استان قم از برگزاری آیین بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم، مراسم بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، استادان و مسؤولان استانی و دانشگاه فرهنگیان استان در خانه معلم استان برگزار شد.
در این مراسم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به دیدار معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با معلمان، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند، معلم یعنی کسی که در آموزش و پرورش است و این معلم به دلیل حضور در آموزش و پرورش نقش مؤثری در تربیت آینده سازان کشور دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که برای رسیدن معلم به جایگاه مد نظر رهبر ابتدا باید جایگاه و نقش معلم را شناخت، تصریح کرد: بنا به فرمایش ایشان باید بدانیم مهم ترین نقش معلم تربیت آینده سازان نظام جمهوری اسلامی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، افزود: معتقدیم برای معلمی که قرار است نقش مهمی در تربیت آینده سازان نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، ضروری است زیرساخت ها را فراهم کرد که از جمله این مهم دانشگاه و استادان است.
وی، عنوان کرد: معلم و استاد کسی است که از همه اتفاقات زندگی درس بگیرد و به آموزه های دینی و الهی توجه کرده و آن ها را در درون خود تجلی دهد.
حجت الاسلام والمسلمین لطیفی، گفت: چنین معلمانی می توانند دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و آینده سازان نظام جمهوری اسلامی را تربیت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، افزود: معلمی که خود تربیت شده باشد و از آموزه های معرفتی به خوبی بهره برده و بهره ببرد، می تواند مربی خوبی باشد.
در ادامه رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، گفت: در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان سیاست گذاری جدیدی برای دانشگاه فرهنگیان ترسیم کرده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع لازم است این سیاست ها که ایشان بیان فرمودند، از سوی مسؤولان و استادان دانشگاه فرهنگیان مورد بازبینی دقیق قرار گیرد، تا بیش از پیش به جایگاه و نقش معلمی در دانشگاه فرهنگیان پی ببریم.
حسن محمدپور نیز گفت: یکی از رسالت های مهم دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان در تراز انقلاب اسلامی است. وقتی صحبت از تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی می کنیم، یعنی معلمی را باید تربیت کنیم که برگرفته از آموزه های انقلاب، دین و ایران اسلامی باشد.
وی، بیان داشت: برای تحقق این امر زیرساخت لازم است، که مهم ترین آن فراهم کردن بهره گیری از وجود استادان انقلابی است. بنابراین معلمی که در دانشگاه تربیت می شود باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.
محمدپور، گفت: معتقدیم معلم باید بر اساس اندیشه اسلامی، دینی و این آموزه ها تربیت شود.
سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم، افزود: معلمی در تراز یعنی معلم انقلابی، پرسشگر، تحلیل گر، انقلابی، جهادی، خوساخته، مهارت پذیر، با بصیرت، اگر این گونه تربیت کردیم می توانیم ادعا کنیم که معلم در تراز انقلاب اسلامی داریم.
وی، افزود: این مراسم در حقیقت بازنگری داشته های دانشگاه های فرهنگیان است. رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هر ساله به بحث تعلیم و تربیت و اخیرا جهاد تبیین توجه ویژه و تأکید فراوان دارند. جهاد تبیین، جبران ضعف ها و نگهبان داشته ها است.
محمدپور، گفت: جهاد تبیین یعنی این که داشته های دانشگاه فرهنگیان و خدمات این دانشگاه را بیان کنیم.
سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم، خاطر نشان کرد: نقش استاد و دانشگاه در تربیت معلم در تراز انقلابی اسلامی، بسیار مهم است.
وی، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دبنیادین، جوان ها در رأس کار هستند، به همین دلیل نقش استاد و دانشگاه در تربیت معلم تراز انقلابی بسیار ویژه است.
محمدپور، گفت: باید جایگاه و مأموریت معملی را به بهترین نحو مغتنم شمرده و برای انجام بهتر فعالیت ها تلاش کرد.
در پایان دیدار از استادان برتر و منتخب دانشگاه فرهنگیان استان قم قدردانی شد.