دکتر ساکی، در مراسم تجلیل از پژوهشگران پردیس های استان قم:
پژوهش شناسی تربیت معلم ، پیش نیاز توسعه آن است
دکتر ساکی، در مراسم استانی تجلیل از پژوهشگران پردیس های استان قم که در پردیس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: ایفای رسالت دشوار تربیت معلم، بدون تکیه بر پژوهش ممکن نیست و باید در مسیر تربیت معلم پژوهش محور گام اساسی برداریم.
در این نشست، دکتر ساکی، بر ضرورت ژرف اندیشی پیرامون ماهیت پژوهش در تربیت معلم تاکید و عنوان کرد: بدون شناخت درست قلمرو پژوهش در تربیت معلم، امکان هدایت فعالیت های ناظر بر آن مقدور نیست و از این رو نمی توان به مدیریت درست آن پرداخت.
وی، برنامه گفتمان تربیت معلم را گامی در راستای این مهم دانست که با تحلیل و گفتگوی صاحب نظران این حوزه میسر می شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، افزود: ایفای رسالت دشوار تربیت معلم، بدون تکیه بر پژوهش ممکن نیست و باید در مسیر تربیت معلم پژوهش محور گام اساسی برداریم.
وی، ظرفیت های ایجاد شده در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه را طی یکسال گذشته بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: با استمرار این روند، توسعه پژوهش در مسیر درست خود قرار خواهد گرفت.
دکتر ساکی، تربیت معلمان پژوهنده را راهی برای حل مشکلات اساسی نظام آموزشی دانست که در حال حاضر از طریق اصلاح برنامه های درسی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.
در آغاز مراسم، دکتر زارعی رضایی، رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن خیرمقدم به حضار، به بیان حدیثی در مورد پژوهش و اهمیت آن پرداخت و گزارشی از فرایند انتخاب پژوهشگران ارائه نمود.
شایان ذکر است، دکتر معصومه شریفی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگر برگزیده کشوری و استانی از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
در پایان این نشست، جلسه مشترک شوراهای پژوهشی پردیس های استان با حضور دکتر ساکی تشکیل و در باره روند توسعه فعالیت های پژوهشی بحث و بررسی بعمل آمد.