Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار شد:

جشنواره تدریس اثر بخش زبان انگلیسی

دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی از برگزاری جشنواره تدریس اثر بخش زبان انگلیسی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، جشنواره تدریس اثر بخش زبان انگلیسی به همت انجمن زبان انگلیسی با حضور مسؤولان و استادان گروه زبان و دانشجو معلمان در مکان سالن فرهنگ پردیس زینب کبری (س) برگزار شد.

در این مراسم مجتبی حیدری سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، جشنواره الگوهای برتر تدریس را برخوردار از دو کارکرد مهم دانست و گفت: کارکرد نخست شناسایی روش های نوین و اثربخش است، به معنای این که از بین گروه مخاطب فضایی فراهم کنیم تا ببینیم چه کسانی دارای سبک تدریس معیار، استاندارد و پیشرفته هستند. کارکرد دوم هم تعلیم و تعمیم روش‌های نوین به دیگران است، اما کارکرد پنهان مهم تری وجود دارد که ما در آموزش و پرورش خلا آن را بسیار احساس می کنیم.
حیدری، تصریح کرد: جشنواره‌های الگوهای تدریس برتر، فضایی فراهم می‌کند که درب کلاس کسی که تدریسش را عرضه می دارد به روی همه باز باشد تا آن برداشت ها و تلقی های خود را به همگان انتقال دهد. کارکرد پنهان جشنواره الگوهای تدریس برتر مهارتی ارزشمند است که فرد با جسارت و شهامت تدریس و تجربه خود را در معرض نقد قرار می‌دهد. 
حیدری، اظهار داشت: این اقدام در دانشگاه فرهنگیان طلیعه ای برای ورود چشمگیر دانشجو معلمان در عرصه جشنواره الگوهای تدریس برتر است. امید است دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با حضور چشمگیر، فعالانه و اثربخش خود بتوانند ایده‌های نوآورانه خود را در تدریس به دیگران معرفی کنند و دیگران از این تجربیات در کلاس های درس،  بهره گیرند.

در ادامه زهرا عسگری سرپرست پردیس زینب کبری (س)، گفت: خداوند علیم را شاکریم که امروز شاهد برگزاری جشنواره تدریس فعال با حضور سرشار از شور و نشاط و سرزندگی شما دانشجو معلمان عزیز هستیم.

وی، افزود: امروز در عصر هزاره سوم، عصر دانایی و عصر انفجار اطلاعات هستیم. در این عصر معلمان به عنوان پایه های اصلی نظام آموزش و پرورش نقش مهمی در برنامه ریزی آموزشی و انتقال اطلاعات به دانش آموزان دارند. جوامعی در این مسیر موفق هستند که در برنامه ریزی نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش موفق باشند، در این راستا دانشگاه فرهنگیان به عنوان پایگاه تعلیم و تربیت معلم برای پرورش معلمانی حرفه ای، توانمند، متفکر، شایسته و هدایت گر با تکیه بر ساحت های چهارگانه سند تحول بنیادین باشد.

عسگری، اظهار داشت: برگزاری جشنواره های تدریس فعال یکی از بهترین و موثرترین راه های کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری  در عصر دانایی و در عرصه تحولات پر شتاب است که امروزه توجه به کیفیت نظام آموزشی و ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای و علمی معلمان و تربیت معلمان خلاق فکور و پژوهشگر، لازمه ماندگاری در این اثر است.

عسگری در اختتامیه جشنواره اثر بخش، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها به عنوان یکی از راهکارهای عملی برای دستیابی به اهداف آموزشی به منظور آگاهی و شناخت دانشجو معلمان از توانایی ها و توانمندی های خود برای سنجش آموخته های تئوری و محقق شدن میزان توانمندی آن ها در انتقال آموخته های خود به دانش آموزان برای ایجاد رقابت سالم علمی به منظور ایجاد حس اعتماد به نفس در دانشجو معلمان و افزایش نشاط و پویایی علمی دانشجویان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است: در این مراسم چهار تدریس منتخب راه یافته به مرحله نهایی به شکل حضوری برگزار و با رای و نظر داوران به تدریس های برگزیده، جوایزی اهدا شد.