Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان:

خودسازی،توکل و توسل رمز موفقیت در کار معلمی است

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در سومین روز از دومین مرحله اردوی دانشجومعلمان زیارت اولی، گفت: مدیر تک ساحتی قادر به تربیت دانش آموزان تمام ساحتی نیست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ ظهر امروز، پنجشنبه نوزدهم خرداد 1401، علی محمدی در جمع دانشجومعلمان شرکت کننده در اردوی زیارت اولی ها در پردیس شهید بهشتی مشهد، ضمن تبریک دهه ولایت و میلاد امام رضا (ع) تحقق عملی سند تحول بنیادین را از اهداف فعالیت هایی مانند اردوی زیارت اولی ها عنوان کرد.
 وی با بیان این جمله مقام معظم رهبری درباره شهید محمود کاوه که "ایشان قبلاً شاگرد ما بودند اما اکنون استاد ما هستند"، این سوال را طرح کرد که چه عاملی باعث می شود رهبر بی بدیلی مانند آیت الله خامنه ای شهید کاوه را که نه تحصیلات دانشگاهی و نه تحصیلات حوزوی بالایی داشت، استاد خود بدانند؟
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، در پاسخ به این سوال گفت: توجه به زندگی و شخصیت افرادی مانند شهید کاوه، شهید فهمیده و دیگر شهدا نشان می دهد که تربیت و انسان شدن در جای دیگری جز کلاس درس اتفاق می افتد.
وی با بیان این که "توجه افراطی به حوزه شناختی و غفلت از تربیت همه جانبه زمینه را برای تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد کرد"، خاطرنشان کرد: علت آن که پس از ده سال از تدوین و ابلاغ سند تحول بنیادین هنوز اهداف آن به طور کامل محقق نشده، این است که مدیر تک ساحتی قادر به تربیت دانش آموز تمام ساحتی نیست.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، به دانشجومعلمان توصیه کرد: شهدا را الگوی خود قرار دهند زیرا مسیری که شهیدان برای خود انتخاب کرده اند مسیری انسان ساز و تحول آفرین است و می تواند افراد را در یک فرایند زمانی به کمال برساند.
وی با تأکید بر اهمیت توکل و توسل گفت: ما در سخت ترین لحظات دفاع مقدس نقش توکل و توسل را دیدیم که به آن امداد غیبی می گفتیم، به این معنا که در جایی که کاملاً خلع سلاح و ناامید بودیم یک نگاه، یک نماز و دعای یک نفر معجزه می کرد.

محمدی اضافه کرد: خود سازی ،توکل و توسل رمز موفقیت در کار معلمی است 
وی، با بیان این که بسیاری از شهدا شهادت خودشان را پیش بینی می کردند، با طرح این پرسش که آنان چگونه قادر به انجام این کار بودند؟ افزود: همین سوال می تواند موضوع تحقیق باشد، چرا که می بینیم فردی که در بیش از ده عملیات شرکت کرده در آستانه یک عملیات خاص، خود پیشاپیش خبر شهادتش را به خانوده اش اعلام کرده است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: توکل و توسل و حرکت در مسیر اهل بیت و ولایت می تواند کشور را نجات دهد.
وی با اشاره به برخی از آمار و اطلاعات دوران دفاع مقدس گفت: همه این آمار و ارقام حکایت از آن دارد که ما در یک جنگ نابرابر پیروز شدیم.
دکتر محمدی چهار عامل توکل و توسل، خودسازی، ولایت مداری و وحدت میان امام و امت را به عنوان عوامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بر شمرد و با اشاره به پیشرفت های کشور در چند دهه گذشته، گفت: اگر اکنون به دوران دفاع مقدس برگردیم با این امکانات، زیرساخت ها و ظرفیت هایی که داریم می توانیم دنیا را فتح کنیم.
این مقام مسئول در دانشگاه فرهنگیان به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین به این معنا است که ما به صورت آتش به اختیار وارد شویم و کارهای جهادی انجام دهیم.
وی تصریح کرد
: کار جهادی یعنی کاری را که بر روی زمین مانده انجام دهیم و بهانه نیاوریم که مثلاً این کار در شرح وظایف من نمی گنجد یا به نام دیگری تمام می شود.
محمدی با بیان اینکه وظیفه یک معلم فقط تدریس نیست، بلکه باید روشنگری کند، اظهار کرد: معلم باید خاطرات شهدا و ایثارگران را بازگو کند، مکتب شهید سلیمانی را ترویج کند و با الگو قرار دادن شهدا در جهت تداوم راه آنان، گام بردارد.
وی با ابراز خوشبینی نسبت به آینده کشور گفت: من به آینده ایران بسیار امیدوارم زیرا اگر بچه های امروز از بچه های دهه شصت بیشتر پای کار نباشند، کمتر هم نیستند.