Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در یکصد و بیست و ششمین جلسه مجمع مشورتی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه های کشور:

کار فرهنگی اصیل، حول محور قرآن است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر ضرورت فراهم کردن بستر توسعه فعالیت های قرآنی در دانشگاه فرهنگیان گفت: کار فرهنگی اصیل، حول محور قرآن است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، یکصد و بیست و ششمین جلسه مجمع مشورتی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور با حضور مدیران قرآنی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش‌ پزشکی و دانشگاه‌های ستادی کشور (دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام نور، فنی‌و‌حرفه‌ای، آزاد و علمی‌وکاربردی) در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار و میزبانی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به دانشگاه فرهنگیان اعطا  شد.

 در این جلسه رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، فراهم‌کردن زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی را وظیفه همگان دانست و گفت: دانشگاه فرهنگیان باید حلف‌الفضول تعلیم و تربیت اسلامی بوده و اقدامات مهم در این عرصه با محوریت این دانشگاه باشد.

وی از برگزاری سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه فرهنگیان درامور مربوط به قرآن و نماز در کشور در مرتبه نخست قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کار فرهنگی اصیل، حول محور قرآن است، خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین برگرفته از اصول و مفاهیم قرآنی و به دنبال تجلی و تبلور آن در جامعه است.

وی، انجام فعالیت قرآنی در بالاترین سطح در دانشگاه فرهنگیان را با توجه به ماموریت و رسالت آن ضروری برشمرد و اظهار کرد: معلم هرگونه پرورش یابد و آموزش ببیند، دیگران را همان‌گونه آموزش داده و تربیت می‌کند،  انس معلمان با قرآن موجب گسترش انس با قرآن کریم در میان دانش آموزان می شود.

وی آغاز تحول در عرصه تعلیم و تربیت را از تربیت معلم و تربیت نیروی انسانی عنوان وتصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به دنبال آن است تا معلمانی از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند که مهارت های متناسب با ساحت های نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین را کسب کرده باشند.

صحرایی، در ادامه بر اهمیت برقراری رابطه مربی و متربی و داشتن نقش مربی برای دانش آموزان تاکید کرد.