Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، در همایش استانی در تبریز:

نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده یکی از اهداف مهم این دانشگاه است

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، روز شنبه در حاشیه همایش "تربیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادیِ جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم" در تبریز به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه فرهنگیان به دنبال تغییر و تحول برنامه های درسی است تا معلمی تربیت شود که واجد شایستگی های علمی و عملی در راستای تحقق انتظارات جامعه باشد.

ساکی، با اشاره به نقش ممتاز این دانشگاه در تربیت نسل های آینده کشور، افزود: در راستای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در بین دانشجو معلمان، دروس جدیدی همچون درس پژوهی، اقدام پژوهی، روش تحقیق و پروژه در برنامه های جدید این دانشگاه ایجاد شده تا دانشجو معلمان بتوانند به عنوان معلمانی پژوهنده در جامعه فعالیت کنند.

وی، در ادامه با اشاره به اشتغال به تحصیل 63 هزار دانشجو معلم در  پردیس ها و مراکز این دانشگاه در سراسر کشور به نقش مهم آنها در تربیت نسل آینده افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و به منظور بسط و نهادینه سازی مضامین آن در عرصه تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان 10 همایش استانی و یک همایش کشوری را در این زمینه تدارک دیده است که با هدف واکنش مسؤولانه دانشگاه به شعار راهبردی سال و متناسب با انتظارات از دانشگاه و رسالت آن، ایجاد فرصت برای گفت و گو و ژرف اندیشی در مؤلفه های ناظر بر تربیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان و همچنین شناسایی و معرفی راهکارهای ارتقای فعالیت های دانشگاه در راستای توسعه شایستگی های دانشجو معلمان برگزار می شود.