Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تبیین کرد:

شناخت وضع موجود و برنامه ریزی مبتنی بر نگاه به آینده

صحرایی با بیان اینکه شناخت وضع موجود، در کمک به برنامه ریزی هدفمند و پیشرفت در آینده موثر خواهد بود، تصریح کرد: اقدامات مطلوب گذشتگان را باید انجام داد و کارهایی که در گذشته انجام نداده اند را باید انجام و برخی را بهتر انجام داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دوره آموزشی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است؛ با بیان اینکه شناخت وضع موجود، در کمک به برنامه ریزی هدفمند و پیشرفت در آینده موثر خواهد بود، تصریح کرد: اقدامات مطلوب گذشتگان را باید انجام داد و کارهایی که در گذشته انجام نداده اند را باید انجام و برخی را بهتر انجام داد.

وی در ادامه به شاخصه های مهم تربیت معلم از دیدگاه امام خمینی( ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: آرمان ما، تربیت معلم خیر است. تربیت معلمی که طی فرمایشی از امام محمد باقر( ص)، تمام جنبندگان روی زمین و آسمان، برای این چنین معلمی، دعا می کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تمام برنامه ریزی ها در دانشگاه فرهنگیان را مبتنی بر آینده برشمرد و افزود: پرسش اینجاست، معلم آینده چه ویژگی هایی دارد؟ آیا معلم امروز در برخی مسایل مانند تکنولوژی از دانش آموزان جلوتر هستند یا عقب تر؟ و ما نیازمند تربیت معلم تراز، بالنده، سازنده و مطلوب هستیم.

صحرایی در ادامه به بیان تاریخچه تشکیل تربیت معلم در ایران پرداخت و افزود: حاکمیتی و فرابخشی، فناوری پایه و روزآمد، کارآفرین و گفتمان ساز، چند ساحتی و چند مهارتی، آینده پژوه و آینده نگر، عملی و کاربردی، ثبات مدیریتی، نظام گزینش شفاف و سخت گیرانه، انگیزه ساز و اعتبار آفرین از جمله ویژگی های دانشکده های تربیت معلم در دنیا است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، به بیان برخی شرایط، مسایل و چالش های موجود این دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه فرهنگیان هم اکنون بیش از 93 هزار دانشجو، ۸۱۶ هیات علمی، ۱۸ رشته کارشناسی و ۱۳ رشته ارشد، ۷۰ هزار دانشجوی فارغ التحصیل و ۱۰۹ مهارت آموز وارد شده در مدارس دارد.

وی در پایان به برخی مسایل دانشگاه فرهنگیان از جمله ساختار، گزینش دانشجویان، منابع انسانی، جذب هیات علمی و برنامه راهبردی سال ۱۴۰۱، اشاره و توضیحاتی ارائه کرد.