در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد:
آیین دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی سال 97
آیین دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی 97 دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، در این مراسم سرپرست مدیریت امور پردیس های استان با تشکر از شورای صنفی پردیس ها در خصوص برگزاری این مراسم، خطاب به دانشجومعلمان، گفت: نومعلمان باید برای حرفه خود ارزش قایل شوند و با پشتکار خود برای پیشبرد تعلیم و تربیت قدم بردارند.
وی کسب تجارب و انتقال آن، حفظ ارتباط مستمر با هم ورودی ها و دانشگاه، استفاده از تجارب افراد با تجربه، فراموش نکردن مطالعه مستمر و دانش افزایی، مهم بودن سال نخست معلمی و رعایت نظم و انضباط در این حرفه و تاثیر آن در سال های بعدی معلمی و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و رشد را از توصیه های مهمی برشمرد که نومعلمان باید به آن توجه کامل داشته باشند.
محمدحسن تولایی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد نیز با اشاره به روایت امام صادق (ع) "کونو لنا زینا ولاتکونوا علینا شینا قولوا لناس حسنا واحفظوا السنتکم وکفوا عن الفضول وقبح القول" بحار ج65 ص 233 گفت: رعایت شئونات معلمی توسط معلمان، خاستگاه دین و نظام اسلامی است و لازم است معلم تراز انقلاب اسلامی از آن برخوردار باشد.
وی در ادامه، تربیت دانش آموز را مهم عنوان و اظهار داشت: شما می توانید با رفتار و گفتار و کردار خود جامعه ای را آباد و متدین و یا خراب و بی دین نمایید.
محمدکاظم رحیمینژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: شما دانشجومعلمان به دلیل کمبود نیروی انسانی پیش از موعد، معلمی را به صورت رسمی و غیر رسمی آغاز کردید.
مدیر کل آموزش و پرورش خطاب به دانشجومعلمان، گفت: هیچ کدام از شما خود را بی نیاز از دانستن ندانید و بدانید با موضوعی که با آن سر و کار دارید، یک بعدش روح الهی است که محدودیتی ندارد و بعد دیگر نسلی است که میخواهید آموزش بدهید، آن هم برای زمانی که هنوز واقع نشده و رو به تغییر است.
وی، اذعان داشت: موفقیت شما به باور به آموختن مداوم است که می تواند کمک کند تا شما مسیر خود را با قدرت ادامه دهید و همیشه معلم باشید، معلمی که هر روز جایگاهش ارزشمند تر می شود.
رحیمینژاد، گفت: دانش معلمی امری است اکتسابی، ولی اخلاق حرفه ای معلمی باید ذاتی و همراه با یک باور باشد.
رحیمینژاد در پایان تعهد به کار معلمی و رسالت آن و باور به نقش هدایتگری و فراهم نمودن زمینه تعالی انسان را که خودش را بفهمد و بشناسند از اولویت های معلمی دانست و گفت: باید خودانگیختگی و خود سازماندهی محور کار ما باشد، نه این که با عادت، اقناع و تحلیل، دانش آموز را به سمتی که میخواهیم بکشانیم.