به همت معاونت دانشجویی پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز برگزار شد:
آیین دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی سال 97 پردیس فاطمه الزهرا (س)
دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی از برگزاری آیین دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی سال 97 پردیس فاطمه الزهرا (س) استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، در این مراسم که با حضور مسؤولان این دانشگاه برگزار شد، خدیوی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان با تشکر از تیم مدیریتی و همکاران و تبریک دانش آموختگی دانشجو معلمان، گفت: دنیا به صورت یک پروژه است. یک آغاز و یک پایان دارد. نومعلمان از امروز مشروعیت و مقبولیت علمی می یابند و جامعه علمی و فرهنگی کشور نیز شما را به عنوان معلم حرفه ای می شناسند.
وی، اظهار داشت، معلم نمی تواند دنیا را تغییر دهد اما می تواند در بخش های دنیا تاثیرگذار باشد. کارهای کوچک نیز تاثیرات بزرگی به همراه دارد.
وی با بیان چند توصیه به دانش آموختگان در حوزه کاری آینده و تشریح 5 استراتژی مهم معلمی، گفت: امروز پایان راه نیست بلکه آغاز راه است. معلم باید پذیرا باشد و تعهد حرفه ای و توسعه علمی را تقویت بخشد.
رحمانی، سرپرست پردیس فاطمه الزهرا تبریز نیز گفت: امروز شاهد فارغ التحصیلی دانشجویانی هستیم که در آینده موجب پیشرفت و تعالی کشور خواهند شد. وی با آرزوی توفیق برای همه نو معلمان گفت: زندگی مرحله به مرحله است و امروز پایان یک مرحله و ورود به یک مرحله دیگر است.
رحمانی، افزود: فارغ التحصیلی، پایان دانشجو بودن نیست، معلم حرفه ای، کسی است که دانش و تجربه کافی دارد و روش تدریس را هم مطلع است، می داند چه روش ها و فنونی را در کجا و چگونه به کار گیرد تا کلاسی کارآمد و اثربخش داشته باشد. معلمانی که هر سه ویژگی دانش، تجربه و روش را توأمان دارا باشند، معلم حرفه ای قلمداد می شوند وگرنه هر یک از ویژگی های مذکور به تنهایی نمی تواند فردی را به معلمی حرفه ای تبدیل کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز تصریح کرد: معلمان جوان که وارد سیستم تدریس می شوند در تایید سند تحول بنیادین، باید همگام با تدریس رشته تخصصی خود معارف بلند اسلامی را به فراگیران آموزش دهند.
علیرضا صیادی، ادامه داد: مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است که از سوی معلمان محقق می شود، معلمان جوان که وارد سیستم تدریس می شوند در تایید سند همگام با تدریس رشته تخصصی خود باید معارف بلند اسلامی را به فراگیران آموزش دهند.
وی خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان با بهره گیری از آموزش های نوین و روش های تدریس الگویی، نقشی اساسی در ارتقا کیفیت آموزش در مدارس دارند.
صیادی با بیان این که مدرسه بعد از خانواده، دومین محیط اجتماعی است که دانشآموز در آن قرار میگیرد و معلم را الگوی خود قرار میدهد، افزود: این مساله باعث میشود که مدرسه نقش بسیار پررنگی در رشد و تربیت و تکوین شخصیت کودکان داشته باشد. مدرسه جایگاهی است که از آن به عنوان دوره تأدیب، خلاقیت، بروز استعدادهای عمومی و کودکی یاد می شود.
مسؤول دستگاه تعلیم و تربیت استان، تاکید کرد: روش، منش، سکنات، پوشش و همه عوامل مذبور معلم یک الگوی تربیتی برای دانش آموز است. شناخت دانش آموز از خود، مسیر شناخت تمام هستی را برای وی مهیا می کند.
صیادی، افزود: وقتی معلم و دانش آموز به هم پیوند می خورند که علایق و هدفی مشترک داشته باشند، اگر به این باور برسیم که مدرسه جای مقدسی است که در آن درس انسانیت، درستکاری و دینداری به بچه ها آموخته می شود، می توانیم به اهداف تربیتی دست یابیم.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، یادگیری های پنهان اثربخش و ماندگارتر از محتوای کتب درسی است در کنار تدریس باید درس زندگی را هم آموخت.
جشن دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی 1397 پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز 2