سرپرست امور پردیس های استان قزوین در نخستین همایش استانی نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در تولید محتوای الکترونیکی بر پایه آموزش معکوس:
اثربخشی یادگیری معکوس مستلزم تغییر در همه عناصر برنامه درسی است
سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان قزوین در نخستین همایش استانی نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در تولید محتوای الکترونیکی بر پایه آموزش معکوس، گفت: اثربخشی یادگیری معکوس، مستلزم تغییر در همه عناصر برنامه درسی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، نخستین همایش استانی نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در تولید محتوای الکترونیکی بر پایه آموزش معکوس با حضور اعضای هیات علمی و دانشجومعلمان دانشگاه به صورت حضوری و در بستر مجازی برگزار گردید.
در این جلسه سرپرست مدیریت امور پردیس های استان با تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به بیان تفاوت ها و ویژگی های یادگیری معکوس و روش های تدریس سنتی پرداخت.
مشهدی با بیان این که اثربخشی یادگیری معکوس مستلزم تغییر در همه عناصر برنامه درسی است، افزود: لازمه اجرای موفق این روش، همکاری بهینه خانواده ها با معلمان مجری آموزش های معکوس است.
وی با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداشت رتبه های برتر آزمون سراسری در دانشگاه فرهنگیان به اهمیت نقش ویژه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان قزوین در راستای ایده پردازی دانشجومعلمان و رسیدن به محصولات فناورانه علمی و تربیتی به عنوان یکی از مراکز موفق در این خصوص خبر داد.
در ادامه بهرامی، دبیر علمی همایش و رئیس مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه با اشاره به تعداد مقالات دریافت شده و فرآیند داوری، با بیان این که در انتخاب عنوان، محورها و اهداف همایش دقت نظر بسیاری به کار گرفته شده است بر نقش تعیین کننده مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در شکل گیری این همایش، تاکید کرد.
شایان ذکر است: در این همایش بیش از 40 مقاله علمی پژوهشی و مروری از سوی اعضای هیات علمی و دانشجومعلمان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور دریافت و در یک بازه زمانی مناسب با استفاده از کمیته داوران تخصصی مورد بررسی و داوری قرار گرفت.
در این داوری هشت مقاله برتر با عناوین تحلیلی بر عوامل موثر در کیفیت تولید محتوای الکترونیکی، تاثیر آموزش معکوس در کیفیت بخشی به یادگیری در مقطع ابتدایی، زمینه های آموزش معکوس در نظام آموزش و پرورش، مروری بر مفاهیم و چارچوب های نظری آموزش معکوس، بررسی تاثیر آموزش معکوس در انگیزش و یادگیری ریاضیات ابتدایی، تحلیلی بر نقش و ویژگی های تولید محتوای الکترونیکی در یادگیری معکوس، آموزش معکوس از منظر ساختارگرایان و شیوه های ارزشیابی اثربخش در یادگیری معکوس انتخاب و شش مقاله به صورت حضوری و دو مقاله در بستر فضای مجازی، ارایه شد.