Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

نهضت تولید منابع آموزشی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به بیان برخی برنامه های پیشنهادی مشترک با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پرداخت و گفت: ضرورت آشنایی دانشجو معلمان و نو معلمان با فرآیند تولید کتاب و ارتباط مستقیم با مولفان کتاب؛ کارگروه بازنگری برنامه کلان تربیت معلم؛ تربیتِ معلم مطلوب با ویژگی های معلم آینده، چند ساحتی، تربیت مربی، فناوری پایه، نگاه به شغل های آینده؛ نهضت تولید منابع آموزشی، برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و کارپوشه نظام فرهنگی می تواند از جمله همکاری های مشترک باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، جلسه مشترک هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان و رییس و معاونان سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی، صبح یک شنبه 23 مردادماه در سالن همایش های سازمان پژوهش برگزار شد.

 رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این جلسه، از برگزاری جلسات مشترک با تمام معاونت های وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: هماهنگی در درون سیستم ذات پیشرفت را رقم می زند.

وی، ارتباط بین مولف، معلم و دانش آموز را رابطه فرآیندی کامل برشمرد و تصریح کرد: کتاب براساس نیاز کف جامعه و مخاطب تالیف شده و معلم باید به صورت مطلوب این کتاب را به دانش آموزان ارائه دهد.

 صحرایی ادامه داد: در این فرآیند،  ارتباط بین ما و دانش آموزان، معاونت های وزارت آموزش و پرورش است؛ معلم در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی  پرورش می یابد و رابطه با مولف از طریق سازمان پژوهش انجام می گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم خوب، می تواند محتوای ناقص را جبران کند، تصریح کرد: معلم خوب و محتوای مطلوب، معجزه می کند و مدیریت دانشگاه فرهنگیان باید چنین معلمی را پرورش دهد.

 صحرایی در ادامه به بیان برخی برنامه های پیشنهادی مشترک با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پرداخت و افزود: ضرورت آشنایی دانشجو معلمان و نو معلمان با فرآیند تولید کتاب و ارتباط مستقیم با مولفان کتاب؛ کارگروه بازنگری برنامه کلان تربیت معلم؛ تربیتِ معلم مطلوب با ویژگی های معلم آینده، چند ساحتی، تربیت مربی، فنآوری پایه، نگاه به شغل های آینده؛ نهضت تولید منابع آموزشی، برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و کارپوشه نظام فرهنگی می تواند از جمله همکاری های مشترک باشد.

وی تصریح کرد: توانمند سازی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اعم از معلم کارمند و مدیر برعهده دانشگاه فرهنگیان است و این امر با همکاری سازمان پژوهش، باید هدفمند و هوشمندانه برگزار شود.