Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
روایتِ روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، از سی و ششمین اجلاس مدیران و روئسای آموزش و پرورش:

از پرتکرار ترین کلماتِ اجلاس؛ " دانشگاه فرهنگیان"

در سی و ششمین اجلاس مدیران و روئسای آموزش و پرورش، یکی از مهم ترین محورها و مطالب بیان شده، در خصوص دانشگاه فرهنگیان بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، با شعار «آموزش‌وپرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» و در پنج محور؛ "الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین"؛ "عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی با تاکید بر زیست بوم جدید و آماده سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده"؛ "پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش های آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین"؛"ایجاد فرصت های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب های فضای مجازی"؛ "مردمی سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش، ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان" و با حضور اعضای شورای معاونان، مدیران کل حوزه ستادی، ۷۵۱ مدیر و رئیس آموزش‌وپرورش، ۳۱ مدیرکل استانی سازمان نوسازی مدارس، ۳۱ مدیر مجموعه دانشگاه فرهنگیان، ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد در محل اجلاس سران برگزار شد.

 

 

 

در این اجلاس؛ یکی از مهم ترین محورها و مطالب بیان شده، در خصوص دانشگاه فرهنگیان بود.

 

تاکید رییس جمهور در نقش دانشگاه فرهنگیان در اجرای سند تحول بنیادین

آیت الله رییسی در این اجلاس، در سخنانش به نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در اجرای سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش اشاره و پیشنهاد کرد که این دانشگاه در راستای عمل به مسئولیت‌های خود از ظرفیت‌های مراکز پژوهشی و تحقیقی و همچنین دانشکده‌های علوم تربیتی سراسر کشور بهره و یاری بگیرد.

 

 

وزیر آموزش و پرورش  از ارتقای کیفیت تربیت معلم خبر داد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه این اجلاس؛ کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی را از جمله اقدامات آموزش و پرورش دانست و از ارتقای کیفیت تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

وی در این اجلاس گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به مواردی مانند افزایش ظرفیت دانشجومعلمان، اعطای گواهینامه صلاحیت به معلمان، آموزش مهارت به معلمان در ۶ ساحت به همراه ارائه کار حضوری توجه کند.

وی اضافه کرد: استقرار نظام رتبه بندی معلمان، تغییر بیمه تکمیلی فرهنگیان، همسان سازی حقوق هیات علمی دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه های وزارت علوم، تسهیل گری در سفر و گردشگری، ساماندهی اسکان مدارس و مراکز رفاهی، اجرای مسابقات فرهنگیان  بعد از ۱۳ سال از جمله اقدامات آموزش و پرورش در راستای تکریم فرهنگیان انجام شده است.

 

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان:دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه جامع و جریان‌ساز تبدیل خواهد شد

رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در افتتاحیه این اجلاس، در بخشی از سخنان خود، دانشگاه  فرهنگیان را امیدآفرین، گفتمان‌ساز و تحول‌ساز برای فردای ایران خواند و اذعان کرد: به دنبال تربیت کیفی، تربیت معلم چندساحتی به جای تک‌ساحتی و فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی هستیم و به زودی دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه جامع و جریان‌ساز تبدیل خواهد شد؛ با اینحال امکانات و فضای فیزیکی ما نیاز به تقویت و رشد دارد.

وی ادامه داد: کالبد و فضای فیزیکی و معماری ما باید متناسب با شرایط و رویکردهای جدید و مطابق با تربیت نسل جدید باشد ، اما اکنون ۳ میلیون مترمربع فضای دانشگاه در سراسر کشور، کمتر از ۱۰ درصد استاندارد است. چنین شرایطی را تحویل گرفتیم، اما آن را به گونه‌ای متفاوت تحویل خواهیم داد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، بر آموزش ۶ مهارت به معلمان آینده تاکید و اظهار کرد: معلمان در شرایط آتی موظف به یادگیری این مهارت‌ها در دانشگاه فرهنگیان هستند، در غیر اینصورت نمی‌توانند رتبه و نمره قبولی دریافت کنند.

وی افزود: اضلاع سه‌گانه این تربیت و این رویکرد جدید، «هر معلم؛ یک مربی پرورشی»، «هر معلم؛ یک مربی قرآنی» و «هر معلم؛ یک امدادگر» است.

صحرایی با تأکید بر اینکه اجرای رویکردهای تحولی، مستلزم ایجاد باورهای تحولی است، تصریح کرد: مدیران دانشگاه باید ابتدا خودشان متحول شوند تا بتوانند متولی تحول شوند.

صحرایی همچنین در نشست هم اندیشی وزیر آموزش و پرورش با اعضای هیات رئیسه، مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان و مدیران وزارت آموزش و پرورش در سالن حجاب تهران، نگاه فرآیندی و حل مسئله برای رفع مشکلات را ضروری دانست و گفت: به عنوان اجزای نظام تعلیم و تربیت باید با هم برنامه ریزی و تخصصی اجرا کرد.

وی با تاکید بر اهمیت کار تیمی در موفقیت سیستم، افزود: کار تیمی و هماهنگی ضمن صرف انرژی کمتر، اثرگذارتر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، پرهیز از نگاه خطی و بخشی نگری و داشتن رویکرد فرآیندی و تعاون را از مولفه های توفیق در امور یاد و اظهار کرد: تشکیل شوراها و هیات امنا و اعضای آن نیز نشان از سیستم بودن و لزوم هماهنگی است.

وی درک مسائل یکدیگر و رفع موانع در راستای تحقق اهداف با همراهی دیگر اجزا نظام تعلیم و تربیت را با اهمیت عنوان و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ادارات کل آموزش و پرورش تعامل مستمر داشته باشد و زمینه ارتباط دانشجومعلمان با کانون پرورش فکری و نوجوانان نیز فراهم شود.

صحرایی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان متعلق به آموزش و پرورش بوده و برای ماموریت تربیت معلم تلاش می کند، افزود: بدون هیچ تردیدی با همدلی و هماهنگی می توان  در مهر جاری، سالی خوب، پرنشاط و بی مسئله را آغاز کرد.

 

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: امروز اولویت نخست ما تقویت دانشگاه فرهنگیان است

 

میثم لطیفی در سی‌ و ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، با اشاره به نیاز وزارت آموزش و پرورش به جذب نیروی انسانی،  اظهار کرد: مطلوب ما این است که جذب نیرو باید از طریق دانشگاه فرهنگیان  باشد، زیرا  فردی که در این دانشگاه تحصیل کرده است آمادگی بیشتری برای تعلیم و تربیت دارد.

وی بر تقویت دانشگاه فرهنگیان تأکید و عنوان کرد: در سال هایی به دانشگاه فرهنگیان کم توجهی شد اما امروز اولویت نخست ما تقویت دانشگاه فرهنگیان از طریق هر ظرفیت و در عین حال با همه محدودیت‌های موجود است.

 

 

وزیر علوم: دانشگاه فرهنگیان در این مدت کوتاه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است

  محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در این اجلاس اظهار داشت: اینکه باورمان شده است که معلمی تخصص است، آن موقع دانشگاه فرهنگیان را قدر می دانیم و بر صدر می‌نشانیم چون قرار است متخصصی را در کلاس درس بفرستد که فرزندان ما را تربیت و هدایت کند؛ خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان اقدامات خوبی را انجام داده است و ما در وزارت علوم، «دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش» را بنیان پژوهش و فناوری می‌دانیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  اعتقادمان این است که آموزش و پرورش قوی، دانشگاه و آموزش عالی قوی را شکل خواهد داد، گفت: شاهد تلاش‌های خوبی در دانشگاه فرهنگیان هستیم؛ دانشگاه فرهنگیان  ۳۳۶ نفر را در طی ۱۰ سال برای مجوز جذب فراخوان داد اما فقط در فراخوان جدید برای ۵۰۰ نفر مجوز جذب داده شده است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد، بخش عمده‌ای از دکتر معلمان هم که شرایط را داشته باشند تبدیل وضعیت به هیأت علمی می‌شوند. بحث جذب نخبگان هم در دستور کار دانشگاه فرهنگیان است.

 زلفی‌گل افزود: تعداد جذب دانشجو در این دوره بسیار بالا رفته و در زمینه جذب نخبگان دستورات لازم داده شده و در دستور کار است. تمام تلاش ما این است که برنامه‌ها و امور وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم با قدرت بیشتر پیش برود.