فرایند ارزیابی در کانون ارزیابی و توسعه گام مؤثری انتخاب اصلح
سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی خبر داد:
انجام ارزیابی سرپرستان شبانه روزی در کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از انجام ارزیابی سرپرستان شبانه روزی در کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: از مهم ترین وظایف کانون ارزیابی و توسعه،ارزیابی دقیق مهارت ها، سازگاری سازمانی و نیازهای توسعهای فرد از نظر شایستگی های مختلف مورد نیاز برای موفقیت در کار با استفاده از چندین ابزار است. سازمانها برای ارزیابی منابع انسانی آینده یا فعلی خود به دلایل مختلف از جمله استخدام، شناسایی نیازهای آموزشی، شناسایی پتانسیل بالا و برنامه ریزی جانشینی، از کانون ارزیابی استفاده می کنند.
وی همچنین، پیگیری و اقدامات موثر دانشگاه فرهنگیان را در راستای استقرار کانون توسعه و ارزیابی و همچنین تلاش برای تربیت ارزیابان این دانشگاه را گامی مهم و اثرگذار در مسیر توسعه قابلیت ها و شایستگی های این دانشگاه بیان کرد.
ابراهیمی با اشاره به چالش های جدی موجود در حوزه انتصابات، توجه بیش از پیش به تخصص مورد نیاز هر منصب را ضروری دانست.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، جذب افراد توانمند و شایسته را اساسی ترین رمز موفقیت و اثربخشی سازمان اعلام کرد و گفت: توانایی مدیریت استعداد، اولویت استراتژیک سازمان است. چرا که منابع انسانی کارا و اثربخش علاوه بر مراقبت از سازمان و پایداری آن نسبت به توسعه سازمان در همه ابعاد توجه خاص و ویژه دارد.
مدیر کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان افزود: از جمله فعالیت های اخیر کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان ارزیابی سرپرستان شبانه روزی می توان نام برد که ابتدا اسامی داوطلبین استانها توسط معاونت دانشجویی به دبیرخانه کانون اعلام گردید و با برنامه ریزی های انجام شده ارزیابی در سه بازه زمانی از تاریخ4/5/1401 الی10/5/1401 در پردیس نسیه برای 50 داوطلب و در استان خوزستان از تاریخ 3/6/1401 الی 5/6/1401 برای 27 داوطلب و از تاریخ 7/6/1401الی9/6/1401 برای 18 داوطلب در استان فارس انجام پذیرفت.
ابراهیمی ادامه داد: شایستگی معرفی شدگان توسط ارزیابان حرفه ای و مورد تایید سازمان اداری و استخدامی و با 5 ابزار: بازی مدیریتی، مصاحبه،آزمون نوشتاری،ارائه شفاهی و آزمون روانشناختی انجام پذیرفت و بعد از ثبت امتیازات توسط نرم افزار کارنامه توصیفی افراد تهیه و نتایج به معاونت دانشجویی اعلام گردید.لازم به ذکر است که این نتایج شامل وضعیت روانشناختی و شایستگی های مورد نیاز شغل درخواستی بوده و در پایان توصیه هایی به منظور توسعه ی شایستگی ها افراد نیز ارائه گردیده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که فرایند ارزیابی در کانون ارزیابی و توسعه می تواند گام مؤثری در انتخاب اصلح باشد.