Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
چهارمین پیش نشست شانزدهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام دانشگاهی برگزارشد.

روایت تکوین، تحول و چشم انداز آینده نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان

با توجه به برگزاری شانزدهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام دانشگاهی در تاریخ 17 و 18 آبان ماه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی، پنل چهارم  پیش نشست کنفرانس در دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید.

این پیش نشست با حضور دکتر صحرایی  رییس دانشگاه فرهنگیان،دکتر ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان،دکتر شاه حسینی عضور شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان،دکتر رضامحمدی عضو هیأت علمی سازمان سنجش و آموزش کشورو دکتر علی خورسندی دبیر علمی همایش و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدعوین کشوری بصورت مجازی با موضوع روایت تکوین، تحول و چشم انداز آینده نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید.

دکتر ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر دلالت های پشتیبان از جمله دلالت های سندتحول و دلالت های سند اسلامی شدن دانشگاهها ضرورت نهادسازی و ساختارسازی را از اهداف کلی معاونت نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت برشمرد.

وی کیفیت را مدیون گردآوری و تحلیل صحیح داده ها و اطلاعات برمبنای برنامه، شاخص،سنجه معنادار و استاندارد بومی شده مبتنی بر باور و اراده مدیران ارشد دانست وتأکید کرد کیفیت مساوی با ارزش افزوده است.

ابراهیمی در ادامه به تشریح مؤلفه های ده گانه نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان پرداخت و عنوان کرد این فعالیت ها با هدف بهبود،پاسخگویی،هدایت و کنترل برنامه ریزی گردیده است.

دکتر شاه حسینی عضور شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد تحلیل و آسیب شناسی نظام نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی باید مبتنی بر تجربیات زیسته باشد ودر حوزه کیفیت آموزشی باید چهارحیطه: کیفیت خواهی،کیفیت داری،کیفیت پروری و کیفیت سازی را توأمان مورد توجه قرار دهیم.

دکتر رضا محمدی عضو هیأت علمی سازمان سنجش و آموزش کشور با بیان مؤلفه های 12 گانه کلیدی نظام تضمین کیفیت ،پیگیری و کاربست نتایج ارزیابی را ضامن تضمین کیفیت دانستند.

محمدی با عنوان کرد: به کیفیت نباید نگاه یک طرفه داشت و باید درون دادها و برون دادها  و پیامدهامورد توجه قرار گیرد و هر اقدامی در دانشگاه باید پیوست ارزشیابی داشته باشد و درتصمیم گیری های دانشگاه در حوزه های مختلف از نتایج آن بهره مند شوند.

در پایان  نشست دکتر فلاحی مسئول نظارت و ارزیابی استان فارس موضوع فناوری در نظارت و ارزیابی را با رویکرد آینده نگرانه مورد بررسی قرار دادند.