ضرورت گزینش اصلح در دانشگاه فرهنگیان (1)
هسته های گزینش همواره نقش موثری را در به گزینی نیروی انسانی متعهد و متخصص سازمان ها داشته و این مهم باعث تقویت نیروی انسانی موثر برای پیشبرد اهداف سازمان بوده است، همچنین با دقت نظرهای منصفانه توسط هسته گزینش از ورود نیروهای غیرموثر تا حدود بسیار زیادی جلوگیری شده است. اما به واقع در بحث جذب دانشجومعلمان این امر دارای وجوه مختلفی از اهمیت می باشد؛ که می توان مهمترین آن را در میان بیانات رهبر انقلاب، آنجا که هدف از جذب دانشجومعلم را تولید نسلی دانا، با ایمان، دارای اعتماد به نفس، امید، دارای نشاط و سلامت جسمی و روحی و روشن بین دانسته و برای آن (جذب دانشجومعلم)شرایط مهمی را بازگو می کنند، که از مهمترین آن سنجیده شدن همه فرایندهای منتهی به جذب معلم، با معیار اسلام و انقلاب است که گزینش و پایش چنین افرادی، موجب تربیت دینی و انقلابی معلمان خواهد بود.در سال های اخیر به ویژه پس از تبدیل مراکز تربیت معلم به دانشگاه این مهم تا حدود زیادی به فراموشی سپرده شد و باتوجه به اتمام خدمت جمع زیدی از نیروهای آموزش و پرورش از بدنه اجرایی مدارس و از سوی دیگر شیوه های جذب غیر معمول به عنوان یک تسکین موقت در جهت رفع نیازهای (همچون موضوع ماده 28) باعث ورود جذب نیروهای انسانی گردید که در بعاد مختلف اکنون آثار آن را در خروجی مدارس شاهد هستیم. ان مهم با تغییر رئیکرد جدیددانشگاه در دولت جدید به شدت مورد توجه قرار گرفت و تاسیس هسته ی گزینش دانشگاه پس از طی مراحل قانونی آن توسط مجاری ذی ربط مصوب گردید.
امید است با اتخاذ روش های مناسب گزینش در جذب نیروهای مستعد و توانمند با ویژگی های لازم برای تصدی امر مهم و خطیر معلمی گام موثری در این جهت برداشته شود.
ادامه دارد....