در نشست مشترک میان معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان تاکید شد:
همکاری و اجرای برنامه های مشترک میان معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان
رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری ها، از آمادگی دانشگاه برای اجرای برنامه های مشترک پرورش دانشجومعلمان امور تربیتی و مشاوره خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضا مراد صحرایی در نشست مشترک با معاون و مدیران معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش که با حضور معاون و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در محل سالن اجتماعات شهید چمران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اعلام آمادگی دانشگاه برای همکاری و برنامه مشترک پرورش دانشجومعلمان امور تربیتی و مشاوره، برگزاری اردوهای فرهنگی با همکاری معاونت پرورشی را ضروری خواند و بر احصا ظرفیت های موجود میان دانشگاه و معاونت پرورشی برای انعقاد تفاهم نامه اجرایی مشترک تاکید کرد.
وی از شورای فرهنگی به عنوان مهمترین شورای دانشگاه نام برد و از معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش دعوت کرد تا به منظور هماهنگی و همکاری های مشترک به عضویت شورای فرهنگی دانشگاه درآید.
وی با اشاره به لزوم تدوین طرح هدایت تحصیلی و دانشگاه فرهنگیان از دوره دانش آموزی در راستای جذب نفرات برتر و نخبگان در دانشگاه، خاطر نشان کرد: افتخارداریم که دانشگاه فرهنگیان به سمت وزارت آموزش و پرورش حرکت کند، این دانشگاه فعالیت های ملی اثر گذاری دارد که می تواند با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا کند.
اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز مهمترین نهاد نظام تعلیم و تربیت را دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و با تاکید بر لزوم پشتیبانی از این دانشگاه، گفت: سرمایه گذاری کلان در این دانشگاه است برای بهبود وضع موجود این دانشگاه باید تقویت شود.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد کارگروه ویژه برای دانشجومعلمان رشته امور تربیتی و مشاوره، معاونت پرورشی را موظف به همکاری و حمایت دانشگاه در اموری ازجمله نحوه جذب، مصاحبه، برنامه های فرهنگی و تربیتی و واحدهای صلاحیت های معلمی برای جذب نیروی با کیفیت در این حوزه دانست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه هدایت تحصیلی را طوری پیش ببریم که نخبگان و کسانی که ویژگی معلم شایسته را دارند به سمت دانشگاه فرهنگیان سوق پیدا کنند، افزود: با شناسایی دانش آموزان علاقه مند و دارای ویژگی معلمی، می توان مهارت معلمی را از سال های قبل ورود به دانشگاه تمرین کرد.
وی تبدیل دانشگاه فرهنگیان به دانشگاهی که با نیروی انسانی (معلم) ارتباط مستقیم دارد را گامی در جهت انتقال دانش ضمنی عنوان کرد و گفت: دانش ضمنی در مواجه مستمر و مستقیم در طول سال ها انتقال می یابد .
باقرزاده، در پایان به اشاره به اهمیت راه اندازی شبکه نومعلمان برای ارتباط پس از دانش آموختگی، افزود: کارهای بلند مدت فرهنگی باید در دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد.