Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد:

زمینه های همکاری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان

باقرزاده با اشاره به زمینه های همکاری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: معاونت پرورشی در بخش جذب دانشجومعلمان می تواند بر مصاحبه داوطلبان نظارت داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز چهارشنبه 20مهر ماه 1401 معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از دوره آموزشی تخصصی کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این که تنها مسیر جذب معلم در کشور باید دانشگاه فرهنگیان باشد، گفت: وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارد که حمایت از این دانشگاه نباید در کلام باشد و باید این دانشگاه تقویت گردد.

وی با اشاره به حدود هشت ماه حضور خود در پست معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: من در این مدت حدود ده چالش مهم آموزش و پرورش را احصاء کردم که تشتت آراء در مفهوم تربیت یکی از مهمترین این چالش ها است و باعث می شود فعالیت های تربیتی و مفهوم تربیت به شکل های متفاوت تعریف شود.

وی با بیان این که دو نظریه مختلف برای کارهای تربیتی وجود دارد، توضیح داد: بر اساس یکی از این نظریه ها کار تربیتی کاری مستقیم است و تربیت دینی باید به شکل تدریس، سخنرانی و ارائه انجام شود اما بر اساس نظریه دیگر تربیت دینی به معنای تعلیمات دینی نیست و بیان دیگر تعلیمات دینی ضرورتاً منجر به تربیت دینی نخواهد شد.

باقرزاده تأکید کرد: بخش عمده ای از تربیت دینی از طریق تعامل و مواجهه رو در رو با متربیان حاصل می شود.

وی با قرائت فرازهایی از خطبه 192  نهج البلاغه به برخی از شیوه های تربیتی پیامبر خدا (ص) اشاره کرد و گفت: بر اساس روش آن حضرت، معلم مربی است چرا که مواردی همچون مواجهه مستقیم و رودررو و نحوه رفتار با متربی در تربیت مؤثر است.

باقرزاده با اشاره به زمینه های همکاری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: معاونت پرورشی در بخش جذب دانشجومعلمان می تواند بر مصاحبه داوطلبان نظارت داشته باشد.

وی همچنین با پیشنهاد حضور دانشجومعلمان در مدارس گفت: باید زمینه حضور این عزیزان و همراه شدن آنان با مربیان پرورشی و مشاوران مدارس فراهم شود تا آنان در متن کار تربیت شوند و تربیت کردن را بیاموزند.

این مقام مسئول با بیان این که در مدیریت دانش، دانش به دو دسته صریح و ضمنی تقسیم می شود توضیح داد: دانش صریح با گفتگو، سخنرانی و ارائه منتقل می شود اما برای انتقال دانش ضمنی نیاز به مواجهه رو در رو و همراهی و قرار گرفتن درکنار دانش آموز است.

وی تربیت مربیان تخصصی تئاتر، سرود، قصه گویی، تواشیح و سایر رشته های مشابه را زمینه مناسب دیگری برای همکاری وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان دانست.

باقرزاده آثار تربیتی شهید بهشتی، آیت الله حائری شیرازی، مرحوم علی صفایی، مرحوم رجبعلی مظلومی و دکتر خسروباقری را منابع ارزشمندی برای دست اندرکاران فرهنگی دانست و گفت: بر اساس این منابع معلم نیاز به یک سری ویژگی های ذاتی و یک سری ویژگی های اکتسابی دارد که از جمله این ویژگی های ذاتی می توان به خوش رویی، خوش صحبتی و با حوصله بودن اشاره کرد.

وی اهل مطالعه بودن، اهل هنر بودن و اهل گفتگو بودن را به عنوان برخی از ویژگی های اکتسابی مورد نیاز معلمان برشمرد.