Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس دانشگاه فرهنگیان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد:

تدین، تفکر و تعقل چراغ سه گانه حرکت / محیط خوابگاه ها محیط اصلی تربیت است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور؛ محیط خوابگاه را محیط اصلی تربیت و تدین، تفکر و تعقل را چراغ سه گانه ای دانست که در دست هر کسی باشد گمراه نمی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، رضا مراد صحرایی صبح امروز در سفر یک روزه خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اهمیت تربیت معلم، گفت: نقل شده، در مجلس خبرگان قانون اساسی، بحث جدی بر ایجاد چهار قوه مجریه، مقننه، قضاییه و قوه تعلیم و تربیت بود، با این استدلال که معلمی شغل انبیا است و قوه ای که کار تربیت و تعلیم برعهده دارد باید زیر نظر  ولی فقیه به عنوان نایب النبی باشد.

وی با  تاکید بر سه مفهوم تدین، تفکر و تعقل، خاطر نشان کرد: این چراغ سه گانه، در دست هر کسی باشد گمراه نمی شود. گزافه نیست بگوییم جان کلام حضرت آقا در سال های اخیر، همین سه مفهوم است؛ یعنی تربیت فرزندانی با هویت و متدین، برای هویت باید دین، تعقل و تفکر داشت و بدون این سه، هویت معنا ندارد.

صحرایی با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب درخصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: برای دیدن سیمای آینده، امروز تربیت معلمِ آموزش و پرورش را باید بنگریم، آینده ما همان چیزی است که امروز انجام می دهیم.

وی با اشاره به شرایط فضای فیزیکی و خوابگاهی دانشجومعلمان، محیط خوابگاه را محیط اصلی تربیت عنوان کرد و افزود: برای اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی باید به جایی برسیم که تمامی دانشجومعلمان در خوابگاه باشند، نداشتن خوابگاه و فضای آموزشی باعث شده است، تعداد کمی در خوابگاه باشند و این یک معضل جدی است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان؛ با تاکید بر اهمیت نقش استادان در دانشگاه فرهنگیان، آنان را تربیت کننده معلمِ پرورش دهنده نسل آینده دانست و گفت: در دانشگاه فرهنگیان نسبت استاد به دانشجو نسبت به دیگر دانشگاه ها پنج و نیم برابر منفی، یعنی 110 به یک می باشد و با توجه به کمبود استاد، جذب استاد شایسته و توانمند ضروری است.

وی همچنین به ارائه  برنامه های توانمند سازی استادان ازجمله برگزاری برنامه های معرفتی و طرح ولایت اشاره کرد.

صحرایی، دارا بودن ویژگی های معلمی برای حضور در این حرفه را لازم عنوان و اظهار کرد: در حرفه معلمی فرد گزینش شده باید دو ویژگی تدین و خمیر مایه معلمی را داشته باشد، در غیر این صورت معلمی را می آموزد،  اما معلم نمی شود.

وی از تصویب طرح گزینش و پایش مستمر دانشجومعلمان خبر داد و افزود: بر اساس این طرح دانشجومعلمان در طول دوران تحصیل دوبار گزینش شده و ویژگی های معلمی آنان سنجش می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در بخش دیگری از سخنان خود، بازنگری دروس و منبع آموزشی با هدف ایجاد تحول بنیادین را مهم خواند و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی 17 اردیبهشت 97 در دانشگاه فرهنگیان، اهمیت آشنایی و انس دانشجومعلمان با آرا و منظومه فکری شهید مطهری را مورد اشاره قرار دادند، تبدیل اندیشه شهید مطهری به واحد درسی با توجه به تجارب دیگر دانشگاه ها در این خصوص و آشنایی دانشجویان با اندیشه ایشان به شیوه ای مناسب در دستور کار است.

وی با بیان اینکه سالیانه 25 هزار معلم  تحویل آموزش و پرورش می شود، بر ضرورت حمایت از این دانشگاه در تامین فضای خوابگاهی و آموزشی مورد نیاز دانشگاه با استفاده از ظرفیت های موجود و خالی پژوهشگاه ها و دانشگاه ها تاکید کرد.