عضو هیات علمی سازمان پژوهش در نشست "درس پژوهی"؛
موفقیت ژاپن در مقوله "درس پژوهی"، ریشه در سابقه ای 150 ساله دارد
ابوالفضل بختیاری عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، در نشست تخصصی "درس پژوهی" که توسط معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان از صبح امروز در پردیس نسیبه تهران آغاز شد، پیرامون بحث "فرهنگ آموزش و یادگیری، پیش نیاز درس پژوهی"، به ارائه ی آمار تحصیلی معلمان پرداخت.
وی، در ادامه با نمایش کلیپ های کوتاه، فضای فیزیکی مدارس در توکیو را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و گفت: در نظام تعلیم و تربیت ژاپن، معلم، همراه با دانش آموز فرایند یاددهی و یادگیری را طی می کند و پیش از یاددهی خود فرا می گیرد؛ اگر این کشور در مقوله "درس پژوهی" موفق بوده است چون کار را از 150 سال گذشته آغاز کرد.
عضو هیات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، در ادامه تصریح کرد: آنها معتقدند قد و قواره هر ملتی به معلمانش بستگی دارد و تقریبا جایگاه و منزلت معلمان در ژاپن در رده های دوم و سوم است و به کارگیری و استخدام معلم در این کشور فرایند دشواری دارد.