در نشست تخصصی فرهنگی اجتماعی منطقه 3 کشور به میزبانی استان همدان مطرح شد:
توسعه مدیریت مشارکتی، توجه به برنامه های بومی فرهنگی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدان، نشست تخصصی فرهنگی اجتماعی منطقه 3 کشور که از روز شنبه 5 آذرماه آغاز شده و تا یکشنبه 6 آذر ادامه خواهد داشت؛ در مراسم افتتاحیه میزبان نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان بود.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثق امام جمعه همدان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت، رسالت دانشگاه فرهنگیان را انسان سازی برشمرد و افزود: انسان پرظرفیت ترین موجود است و توجه به استعدادهای آن می تواند این ظرفیت ها را ارتقاء داده و سبب رشد شود.
وی عقل را ابزار دانست و بر دینداری تاکید و اظهار داشت: این عالم، عالم رشد و تربیت است و لازمه رشد و تعالی و کمال، بدون شک دینداری است و مربی و معلم باید استعداد و ظرافت را بشناسد؛ تا بتواند سبب بالا رفتن آن شود؛ لذا عزیزان باید در دانشگاه فرهنگیان، برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی را بر پایه آن تنظیم و اجرا نمایند.
محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در سخنانی، دانشگاه فرهنگیان را قله سند تحول دانست و خاطرنشان کرد: تامین نیروی مورد نیاز از نوع متخصص و متعهد، یکی از مسئولیت های عمده دانشگاه انسان ساز فرهنگیان است و نگاه ما در استان همدان، حمایتی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی مبشری سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز با تشریح وضعیت فرهنگی دانشگاه، بر برنامه های جدید و اجرای آن تاکید کرد و افزود: توسعه مدیریت مشارکتی، توجه به برنامه های بومی، تشکیل شورای راهبردی، تقویت برنامه های زیست بوم، تشکیل ماهیانه جلسات منطقه ای و تداوم برنامه ریزی ها و دعوت از صاحبنظران، از موارد مهم و مورد توجه در برنامه های فرهنگی است و بر لزوم اجرایی شدن دقیق آنها تاکید داریم و امیدواریم گام مثبتی در ارتقاء جایگاه فرهنگی دانشگاه برداریم.
ارکیان مدیر امور پردیس های استان کردستان و دبیر منطقه 3 فرهنگی و اجتماعی نیز در سخنانی، دستور کار نشست را قرائت و عنوان کرد: نظرات ارزشمند مدیران و همکاران را از پردیس ها و مدیریت استان ها دریافت کردیم و با بررسی دقیق، به سازمان مرکزی اعلام خواهیم کرد.
علی نجفی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان هم در سخنانی، تزکیه را بر تعلیم مقدم خواند و افزود: ساختار فیزیکی، توجه به نیروی انسانی، اتصال استادان به بدنه فرهنگی دانشگاه، ایفای نقش الگوئی استادان در کلاس درس، توجه به بودجه واحد فرهنگی، توجه به نظام نامه فرهنگی و توجه به ساحت های شش گانه سند تحول باید جزء اولویت های اساسی در دانشگاه فرهنگیان باشد.
بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات مدیران استان های حاضر در جلسه نیز بخش مهم و قابل تامل قسمت دوم این نشست تخصصی بود.
یادآور می شود؛ برنامه های غیرمتمرکز با نیاز منطقه ای و زیست بوم، بایسته ها و راهکارها، سنجش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، نحوه جذب و مشارکت اساتید در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی(کمیسیون ماده یک)، مشارکت حداکثری دانشجومعلمان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، اجرایی شدن تفاهم نامه ها با بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های مختلف، میزبانی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان با حضور همه ی دانشگاه های کشور، از دستور کارهای این جلسه می باشدکه با جدیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است؛ در جلسات قطب فرهنگی، علاوه بر تبادل نظر و تضارب آراء، نظرات ارزشمند مدیران استانی و کارشناسان فرهنگی جمع آوری و ضمن بررسی، در آینده اجرایی خواهد شد.