Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
بازرگان در جشنواره کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

ارزیابی درونی باید آیینه تمام نمای دانشگاه باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛  عباس بازرگان استاد دانشگاه تهران در جشنواره کیفیت (جشنواره ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان) در جمع مدیران گروه های آموزشی و هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان؛ با اشاره به چیستی و چگونگی انجام ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان، گفت: هرکدام از شما باید با وضعیت موجود و وضعیت مطلوب حوزه آشنایی کامل داشته باشید. دانشگاه باید به جامعه و ذینفعان اطمینان بدهد که با ارزیابی دقیق می تواند مشکلات را حل نماید.

استاد دانشگاه تهران، با بیان این که باید این سوال مدنظر باشد که آیا ارزیابی درونی می تواند منتج به بهبود کیفیت باشد؟ و باید چه اقداماتی انجام پذیرد؟، خاطر نشان کرد: در وضعیت مطلوب باید ارزیابی درونی آیینه تمام نمای دانشگاه باشد و اقدامات به سوی مطلوب انجام پذیرد.

وی با تاکید بر نقش آفرینی پردیس ها در  دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد داد: پردیس ها را از لحاظ  برخورداری ازکیفیت باید به سه دسته پیشرو/ درحال پیشرفت و درحال تلاش برای پیشرفت تقسیم بندی کرده و با تشکیل کمیته ارزیابی درونی در تربیت معلم از مرزهای کشور هم فراتر رویم.

بازرگان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: اگر  کیفیت دانشگاه فرهنگیان مورد نظر نباشد، انتظار کیفیت در آموزش و پرورش را نمی توان داشت.

وی همچنین در ادامه با تشریح تمایز ارزیابی و پژوهش، عمده فعالیت در ارزیابی را قضاوت بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب بیان و تصریح کرد: ارزیابی یعنی انتقاد کردن و انتقاد را از خود شروع کردن است؛ هدف ارزیاب در دانشگاه، اطمینان دادن به ذینفعان است.

استاد دانشگاه تهران، با بیان اینکه در دانشگاه باید تلاش برای درک مشترک وضعیت مطلوب وجود داشته باشد؛ افزود: از دانشگاه انتظار می رود؛ معلمانی تربیت کند که در بالاترین سطح ممکن دانش و توانایی باشند و پیامد آن  رسیدن کلاس درس و آموزش و پرورش به  بالاترین سطح رشد است.