Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دوره دانش افزایی و ارتقای شایستگی های حرفه ای رابطان مهارت آموز در بوشهر آغاز شد

با حضور سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، دوره دانش افزایی و ارتقای شایستگی های حرفه ای رابطان مهارت آموز در بوشهر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، در این دوره دانش افزایی سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در جمع کارشناسان مهارت آموزی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی بوشهر با اشاره به94 هزار دانشجومعلم در 64 پردیس و 34 مرکز دانشگاه فرهنگیان، گفت: در حال حاضر 19 رشته کارشناسی، 12 رشته کارشناسی ناپیوسته و 13 رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است.

وی با بیان اینکه همه ما عاملان بهبود و توسعه و تضمین کیفیت دانشگاه هستیم، افزود: برند و شهرت سازمانی برخاسته از فضای هم افزایی و همنوایی است.

ابراهیمی از صدور 107 هزار گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی برای مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تاکنون قریب 24 هزار نفردانش آموخته و مهارت آموز  پس از طی دوران تحصیل در این دانشگاه وارد نظام آموزش و پرورش کشور شده اند که نزدیک به یک چهارم نیروهای آموزش و پرورش را شامل می شوند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با تاکید بر  دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان متولیان اصلی تربیت معلم، ادامه داد: آموزش عالی در دنیا محور رشد و توسعه جوامع بوده، لذا نیازمند مسئولیت پذیری و پاسخگویی است.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر کیفیت به همه اعضا و بخش ها تسری پیدا کند، موثرتر واقع می شود، خاطر نشان کرد: دغدغه کیفیت گرایی باید دغدغه همه باشد و قطعا کیفیت، همسایه دیوار به دیوار نظارت است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از داده های موثق و صحیح برای بهبود عملکرد، گفت: سازه اصلی در کل نظام آموزش عالی  آموزش و پژوهش و در دانشگاه فرهنگیان آموزش، پژوهش و فرهنگ است و البته که تربیت برآیند، آموزشی و پژوهش است.

 

سعید غیاثی ندوشن تاکید کرد: کارشناسان مرتبط با مهارت آموزان در پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان نقش کلیدی و بسیار مهمی دارند.

همچنین معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، در ارتباط زنده تصویری با حاضران در دوره توانمندسازی کارشناسان مهارت آموزی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در سخنانی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد ارتقا و  بهبود امور در زمینه های مختلف مرتبط با مهارت آموزان باشیم.

سعید غیاثی ندوشن با بیان اینکه اگرچه مهارت آموزان برای مدت کوتاهی در این دانشگاه تحصیل می کنند و سپس وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند اما یکی از ذینفعان مهم و اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند وکه سی سال به نظام آموزش و پرورش خدمت خواهند کرد، افزود: همچنان که آموزش و سایر امورات دانشجومعلمان دانشگاه برای ما مهم و اهمیت دارد باید نسبت به مهارت آموزان نیز دغدغه داشته باشیم و با همان دید به آموزش و سایر مسائل آنها نگاه کنیم.

وی ادامه داد: این دغدغه باید به گونه ای باشد که سطح علمی، بینش، نگرش و درک مهارت آموزان را نسبت به آموزش، تعلیم و تربیت و برنامه هایی که در نظام آموزش و پرورش کشور وجود دارد ارتقا دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، نگاه ویژه  به امر تعلیم و تربیت مهارت آموزان دانشگاه را ضروری خواند و اظهار کرد: نیاز است تا مهارت آموزان را در طراز نظام نظام جمهوری اسلامی و معلم چند ساحتی پرورش داده و معلمی مسلط به مهارت های معلمی تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان مرتبط با مهارت آموزان در پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان نقش کلیدی و بسیار مهمی دارند، تصریح کرد: باید در فرآیند آموزش و پرورش مهارت آموزان همواره کیفیت آموزش را مد نظر داشته تا شاهد بهبود و ارتقای کیفیت علمی و آموزشی مهارت آموزان باشیم.

 

غلامحسین مهران پور عنوان کرد: جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان در تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش

در ادامه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در جمع کارشناسان مهارت آموزی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشوربا اشاره به اهمیت این نشست گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان تامین کننده نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش جایگاه ویژه و اساسی دارد. 

غلامحسین مهران پور، ادامه داد: در سالیان اخیر با نگاه بزرگ و تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به دانشگاه فرهنگیان این شرایط به خوبی مهیا شد و دانشگاه فرهنگیان جایگاه والاتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به شاخص های توسعه، تصریح کرد: مهمترین این شاخص ها، نیروی انسانی است و در بحث تربیت نیروی انسانی جایگاه دانشگاه فرهنگیان کاملا مشخص است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان امروز در حوزه های مختلف در حال ایفای نقش است و با توجه به شرایط ایجاد شده امروز دانشگاه علاوه بر تعلیم و تربیت دانشجومعلمان در دوره 4 ساله مسئولیت های مختلفی را بر عهده گرفته است.

 

حسن رحیمی تاکید کرد: لزوم اهتمام در اجرای دقیق تقویم آموزشی دوره ی پودمان های مهارت آموزان

حسن رحیمی مدیر بهسازی منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان، نیز در آئین آغاز به کار این کارگاه ها در جمع کارشناسان مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان در سالن کنفرانس پردیس علامه طباطبایی،  هدف کلی از برگزاری این کارگاه ها را  دانش افزایی و ارتقای شایستگی های حرفه ای کارشناسان مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان برشمرد و  اظهار کرد: برپایی این کارگاه ها در هم افزایی و بیان پیشنهادات و راهکارهای ارتقای کیفی مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان اهمیت بسیار دارد.

وی اجرای دقیق تقویم آموزشی دوره ی پودمان های مهارت آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از اساتید مجرب و رعایت سرفصل ها و تدریس بر اساس برنامه درسی مصوب در پودمان های مهارت آموزی از اولویت های دانشگاه می باشد.

رحیمی در پایان در خصوص نحوه و دستورالعمل جدید سازمان مرکزی بر اجرای آزمون فرهنگی (هفت درس فرهنگی)به صورت حضوری در پردیس ها و مراکز تابعه استان ها قبل از آزمون جامع به بیان مطالبی پرداخت.

 

رضا درویشی گفت: ضرورت نگاه عمیق و راهبردی به توانمندسازی مهارت آموزان

در بخش دیگری از این دوره توانمند سازی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز  با اشاره به مسئولیت دانشگاه بزرگ و راهبردی فرهنگیان در توانمندسازی مهارت آموزان آموزش و پرورش، گفت: تمام تلاش ما این است که مهارت آموزان در این دانشگاه در همه حوزه ها از بهترین ها برخوردار باشند و آموزش و پرورش آنها را با جدیت پیگیری می کنیم.
درویشی با اشاره به اینکه مهارت آموزان نیز همچون سایر دانشجومعلمان با ورود به نظام آموزش و پرورش رسالت سنگینی دارند، خاطر نشان کرد: مهارت آموزان امر خطیر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم را بر عهده خواهند گرفت و از این رو باید با نگاه عمیق و راهبردی به این مسئله توجه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ضرورت توانمندسازی مهارت آموزان در دانشگاه فرهنگیان امروز بیش از پیش احساس می شود و تلاش ما این باید باشد که ضمن آموزش کیفی و توانمندسازی آنها را با وظایف بزرگی که دارند بیشتر آشنا و علاقمند کنیم که در این رسالت ارزشمند گام بردارند.