رئیس دانشگاه فرهنگیان در دوره توانمند سازی مدرسان مرجع کارورزی کشوری عنوان کرد:
نقطه مطلوب در کارورزی وجود مدارس وابسته است
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به کارورزی در سند تحول بنیادین، نقطه مطلوب در کارورزی را وجود مدارس وابسته عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در ارتباط تصویری با دوره توانمند سازی مدرسان مرجع کارورزی کشوری که با حضور اعضای هیات علمی و مدرسان مرجع کارورزی سراسر کشور سه شنبه 22 آذرماه 1401 برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع کارورزی در تربیت معلم، آن را تمایز دانشجومعلمان و معلمان آینده با دیگر دانشجویان دانست.
وی با اشاره به کارورزی در سند تحول بنیادین، نقطه مطلوب در کارورزی را وجود مدارس وابسته عنوان کرد و به بیان دغدغه و مسائل این حوزه پرداخت.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، همچنین از بازنگری شیوه نامه کاروزی و نهایی کردن و ابلاغ آن توسط شورای مرکزی دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.
صحرایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه درس کارورزی تمام دانسته های ما را تبدیل به دانش روندی و فرآیندی می کند، افزود: اگر فلسفه کارورزی به درستی اتفاق نیافتد فلسفه وجودی آن زیر سوال خواهد رفت .
وی تقویت و بهبود استاندارد های تعداد دانشجو به هر استاد و استفاده از ظرفیت دکتر معلمان و ماموران آموزشی را مهم ارزیابی کرد و پیشنهاد جذب مدرسان و استادان بازنشسته و با تجربه و معلمان نمونه به عنوان رابطان کارورزی را ارائه داد.
در ادامه این نشست؛ شریف کامیابی مسئول کارورزی و مدارس وابسته، آشنایی با آخرین یافته ها و روش های اجرای کارورزی، ارتقاء مهارت های کاربردی، تبادل نظر علمی استادان و تحلیل دیدگاه های تحولی کارورزی را از اهداف این دوره دانست و افزود: این برنامه با برگزاری نشستها تخصصی و کارگاهی مهارتی تا روز 23 آذر ادامه دارد.