Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در پردیس شهید مقصودی همدان برگزار شد

کارگاه تخصصی نقد کتاب با عنوان « تبیین فلسفه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، تربیت مدرسه ای»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدان، کارگاه تخصصی نقد کتاب با عنوان « تبیین فلسفه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، تربیت مدرسه ای» با حضور ناقدان سیده منصوره موسوی و رضا حق ویردی در سالن جلسات ملاصدرا برگزار شد.

در این جلسه بعد از معرفی ناقدان توسط دبیر نشست، موضوع نقد و نحوه اجرای آن، به مدت بیست دقیقه به هر کدام از ناقدان فرصت داده شد تا نظرات خود را بیان نمایند.

موسوی این کتاب را چکیده ای از مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: این کتاب با بیانی رسا و قابل فهم تر به پیشینه مدارس سنتی اشاره کرده و به توصیف مدرسه صالح پرداخته است. وی گفت: در تعریف تربیت، چیستی حذف شده و نویسنده مستقیم به سراغ چرایی و چگونگی آن رفته است. 

 حق ویردی دیگر ناقد حاضر در نشست نیز اظهار داشت: باید این کتاب را در کنار دو کتاب دیگر فلسفه تربیت درج و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی را هم نگری و نقد کنیم.

وی گفت: مطالب این کتاب بیشتر انتزاعی است و برای دانشجوی ترم دوم فهم مطالب آن قدری سخت است. حق ویردی به نویسندگان کتاب اشاره و یادآور شد: نویسنده این کتاب از نویسندگان سند تحول هم هست و از اعتبار علمی بالایی برخوردار است. ارتباط طولی مطالب و دسته بندی ها، توجه به گفتکو محور بودن، عدم توفیق در مباحث پداگوژیک و انتزاعی بودن مباحث، نقش مثبت ویراستار نیز از دیگر نکاتی بود که از جانب وی مطرح شد.

در ادامه این نشست به مدت 10 دقیقه زمان در اختیار حاضرین قرار گرفت تا سوالات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند و مقرر شد جمع بندی مطالب توسط مدیر گروه به سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان انعکاس یابد.