Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

پایان دومین دوره توانمند سازی استادان مرجع کارورزی بابلسر

دوره توانمند سازی مدرسان مرجع کارورزی کشوری که با حضور اعضای هیات علمی و مدرسان مرجع کارورزی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه 22 آذرماه 1401 به میزبانی استان مازندران(مرکز آموزشی- رفاهی امام (ع) شهرستان بابلسر) آغاز شده بود، به کار خود پایان داد .

 به گزارش معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه،‌در دومین روز دوره کارورزی که جمعی از  اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاهی سراسر کشور حاضر بودند،‌ سعید غیاثی ندوشن معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حضور در این مراسم اظهار داشت، درس کارورزی از دروس خاص و ویژه دانشگاه فرهنگیان است که با اجرای درست آن، سایر 142 واحد درسی اثر بخش و نتیجه بخش خوهد بود و این اهمیت این درس را دوچندان می کند .

وی افزود استادان مرجع و استادان کارورزی، باید از افراد متخصص و متعهد و با تجربه باشند که بتوانند با همفکری تجربیات مفید خود را به نسل های بعدی منتقل کنند.وی گفت : در راستای اهمیت به مدرسان کارورزی بحث پایه­ های تشویقی وزارت علوم را پیگیری کردیم که برای این همکاران، با توجه به تفاوت دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های دیگر پایه تشویقی خاصی دیده شود و همچنین در ترفیعات هم این موارد لحاظ گردد.

غیاثی در بخشی دیگر از سخنان خود به تحول در روش های اجرایی کارورزی پرداختند . ایشان ضمن تاکید بر تغییر در مسیر و نگاه خطی به رویکرد در هم تنیدگی در اجرای کارورزی در برنامه کلان درسی نظام تربیت معلم گفت با تلاش همکاران ستاد و ابلاغ آیین نامه کارورزی توسط وزیر محترم آموزش و پرورش  این تحول شروع و با توجه به نقش استادان و معلمان راهنما و حرکت به سوی ایجاد مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و تبدیل کارورزی به یک فرهنگ در وزارت آموزش و پرورش تکمیل خواهد شد. همچنین با ایجاد سامانه کارورزی که در دست بررسی است بین مدرسه، دانشگاه، استاد کاروزی، معلم راهنما و کاروز یک ارتباط نظام مند  ایجاد  خواهد شد. در ادامه غیاثی از استادان مرجع کارورزی خواست که با تعیین محورهای محتوا مورد نیاز برای برنامه درسی کارورزی در این نشست ها و پیش بینی تولید محتوا، مراجع و منابع را برای کارورزی غنی تر سازند. زیرا که چشم امید بسیاری از خانواده ها به دانشگاه فرهنگیان است که معلمی را تربیت کنیم که فرزندان آنها را مطابق الگوی انقلاب اسلامی تربیت نماید . لذا در همه شئونات درکارورزی  باید به دانشجو معلم توجه شود که کاروزی فقط برای این نیست که معلم ما چگونه درس بدهد و فقط آموزش دهنده و منتقل دهنده مباحث باشد .

ایشان تصریح کرد دانشجو معلم باید بداند که چگونه رفتار کند چگونه منش و بینش داشته باشد و در کنار دروس مختلف منش و شخصیت معلمی را یاد بگیرد و همان تربیتی که در سند تحول مد نظر بوده را  دنبال کند.

در ادامه مراسم کارگاه های روز دوم شامل :  "لزوم تغییر پارادایم به سوی کیفیت بخشی به برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان" ، " تبادل نظر پیرامون شاخص های پیشنهادی در مهارت های چندگانه مورد بررسی در برنامه کارورزی" ، " روایت اجرا و واکاوی تجربیات "، " تحلیل موقعیت دانشجو معلمان در کارورزی" ،  با سخنرانی خسروی، حیدری و جعفری شفق اجرا شد. کامیابی مسئول کارورزی و مدارس وابسته دانشگاه تغییر در نگرش و تحول در برنامه های اجرایی کارورزی را از پیامدهای اصلی این دوره دانست.

در پایان این دوره  لوح تقدیر از طرف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به شرکت کنندگان اهدا  و در عصر روز چهارشنبه  دوره مذکور به کار خود پایان داد.