Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه عنوان کرد:

اثر بخشی و سودمندی دروس با اجرای شایسته کارورزی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تاکید بر اهیمت کارورزی، اجرای شایسته آن را موجب اثربخشی و نتیجه بخشی سایر دروس عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان،‌‌‌ در دومین روز دوره توانمند سازی مدرسان مرجع کارورزی که با حضور جمعی از اعضای هیات‌علمی و مدرسان دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد،‌ سعید غیاثی ندوشن، درس کارورزی را از دروس خاص و ویژه دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: با اجرای مناسب دروس کارورزی است که سایر واحد درسی اثر بخش و نتیجه بخش خواهد بود و این اهمیت این درس را دوچندان می کند.

وی افزود: استادان مرجع و کارورزی، باید از افراد متخصص و متعهد و با تجربه باشند تا بتوانند با همفکری تجربیات مفید خود را به نسل های بعدی منتقل کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، در بخشی دیگر از سخنان خود به تحول در روش های اجرایی کارورزی پرداخت و با تاکید بر تغییر در مسیر و نگاه خطی به رویکرد در هم تنیدگی در اجرای کارورزی در برنامه کلان درسی نظام تربیت معلم، گفت: با تلاش همکاران ستاد و ابلاغ آیین نامه کارورزی توسط وزیر محترم آموزش و پرورش، این تحول آغاز و با توجه به نقش استادان و معلمان راهنما و حرکت به سوی ایجاد مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و تبدیل کارورزی به یک فرهنگ در وزارت آموزش و پرورش تکمیل خواهد شد.

غیاثی ندوشن، ادامه داد: با ایجاد سامانه کارورزی که در دست بررسی است بین مدرسه، دانشگاه، استاد کاروزی، معلم راهنما و کاروز یک ارتباط نظام مند ایجاد خواهد شد.

در ادامه غیاثی از استادان مرجع کارورزی خواست با تعیین محورهای محتوای مورد نیاز برای برنامه درسی کارورزی در این نشست ها و پیش بینی تولید محتوا، مراجع و منابع را برای کارورزی غنی تر سازند. 

وی با بیان اینکه چشم امید بسیاری از خانواده ها به دانشگاه فرهنگیان است که معلمی برای پرورش فرزندان آنان مطابق الگوی انقلاب اسلامی تربیت کند، افزود: درکارورزی در تمامی شئونات باید به دانشجو معلم توجه شود، کاروزی فقط برای این نیست که معلم ما چگونه درس بدهد و فقط آموزش دهنده و منتقل دهنده مباحث باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، شکل گیری منش و شخصیت معلمی در دانشجومعلمان را با اهمیت عنوان و تصریح کرد: دانشجو معلم باید بداند که چگونه رفتار کند، چگونه منش و بینش داشته باشد و در کنار دروس مختلف منش و شخصیت معلمی را یاد بگیرد و  تربیتی که در سند تحول مد نظر است را  دنبال کند.

در ادامه مراسم کارگاه های روز دوم شامل: لزوم تغییر پارادایم به سوی کیفیت بخشی به برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان، تبادل نظر پیرامون شاخص های پیشنهادی در مهارت های چندگانه مورد بررسی در برنامه کارورزی، روایت اجرا و واکاوی تجربیات، تحلیل موقعیت دانشجو معلمان در کارورزی اجرا شد.

گفتنی است؛ دوره توانمند سازی مدرسان مرجع کارورزی کشور با برگزاری نشست‌ها تخصصی و کارگاهی مهارتی به مدت دو روز 22 و 23 آذر ماه در مرکز آموزشی و رفاهی بابلسر برگزار شد.