Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد:

دومین جلسه کارگروه تخصصی فرصت های بالندگی با موضوع "راهکارهای بهبود فرهنگ یادگیری" و "رویکردهای نوین آموزشی با تمرکز بر گیمیفیکیشن"

دومین جلسه کارگروه تخصصی فرصت های بالندگی با موضوع "راهکارهای بهبود فرهنگ یادگیری" و "رویکردهای نوین آموزشی با تمرکز بر گیمیفیکیشن" در روز شنبه 10دی ماه در دفتر معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، دومین جلسه کارگروه تخصصی فرصت های بالندگی با موضوع "راهکارهای بهبود فرهنگ یادگیری" و "رویکردهای نوین آموزشی با تمرکز بر گیمیفیکیشن" در روز شنبه 10دی ماه در دفتر معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ، خانم مقاره زاده مدیر بالندگی حرفه ای ضمن تشکر از حضور  اعضای کارگروه، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های انجام شده مدیریت بالندگی از جمله تهیه نظامنامه جامع بالندگی، تهیه و اجرای بسته آموزشی مدیران مطابق با مدل شایستگی عمومی سازمان استخدامی و تور توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی استان تهران به مجتمع آموزشی سراج که ماحصل نخستین جلسه کارگروه تخصصی فرصت های بالندگی بود، اشاره نمود.

در ادامه آقای دکتر صفایی موحد به پیشرفت علم و فن آوری در دنیای مدرن امروزی اشاره نمود و خاطرنشان کرد که نباید ملاک ارزیابی سازمان ها تعداد دوره و میزان نفرساعت دوره های برگزار شده باشد، بلکه پارادایم های نوین آموزشی به میزان موفقیت سازمان ها در ترغیب کارکنان خود به یادگیری و درک میزان پیشرفت عملکرد آنها بر اساس سیستم های رصد میزان یادگیری تغییر کرده است. وی افزود: تجربه حین کار و الگو گرفتن از تجارب دیگران،  مدل ۷۰:۲۰:۱۰ و... از موضوعات مورد توجه برنامه های توسعه منابع است. وی مدل ۷۰:۲۰:۱۰ را رویکردی برای یادگیری و توسعه منابع انسانی در سازمان هایی که بدنبال به حداکثر رساندن اثربخشی یادگیری و برنامه های توسعه کارکنان خود با بهره گیری از فعالیت ها و و ابزارهای یادگیری (به غیر از آموزش‌های مستقیم) هستند دانست.

در ادامه، خانم دکتر بابایی به مدیریت دانش ، اشتراک گذاری دانش و تسهیل شرایط یادگیری سازمانی و ساده کردن فرآیندهای کاری اشاره کرد.

آقای مولایی نیز به اهمیت توجه به برنامه ریزی نیروی انسانی و آموزش های تخصصی مورد نیاز پرداخت و نیاز برای آموزش و توسعه را منوط به ایجاد محرک های انگیزشی دانست.    

همچنین آقای دکتر فرهاد علی پور عضو هیات علمی دانشگاه با شرح مشکلات و چالش های موجود در توسعه منابع انسانی دانشگاه و لزوم تامل در زمینه رفع آنها تأکید کرد شناخت سطوح تصمیم گیری و شرح وظایف حرفه ای به منظور سیاست گذاری در زمینه فرصت های بالندگی امری ضروری است. وی در ادامه، مطالعه فرصت های بالندگی در سایر کشورها و بومی سازی آنها مطابق با سیاست های دانشگاه فرهنگیان برای حل مشکلات و معضلات مسیر توسعه و بهسازی منابع را امری ضروری دانست و غفلت از رفتارهای هوشمندانه، تعاملات و گفتمان های صمیمی را موجب بسیاری از مشکلات پیش افتاده دانست. وی خاطرنشان کرد: به منظور درونی کردن ارزش ها می بایست عملکردهای نرم را تقویت کرد تا نگرش های مثبت شکل گیرد و بدنبال آن میزان انگیزه، تعهد و تعلق سازمانی کارکنان افزایش یابد.

آقای دکتر ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت نیز طراحی و ترسیم الگوهای شایستگی ویژه گروه های مختلف حوزه های تخصصی دانشگاه را از مهم ترین برنامه های راهبردی دانست. ایشان با تاکید بر کیفیت بخشی فرصت های بالندگی متناسب با زیست بوم دانشگاه، از کارگروه درخواست پیشنهاد های سازنده و عملیاتی داشت.

خانم دکتر کریم زاده سرپرست مرکز سنجش با اشاره به کانون ارزیابی و الگوهای شایستگی در حال طراحی، توجه ویژه به کانون توسعه را مهم دانست.

خانم کریمی نیز شناسایی، کاهش و به صفر رساندن خطاها در فرآیندهای کاری را بسترسازی فرهنگ بهبود مستمر به منظور تضمین کیفیت دانست. ایشان ضمن اشاره به یادگیری سازمانی و اینکه یادگیری و توسعه سازمانی در به حداقل رساندن خطاهای شناسایی شده فرآیندهای کاری و تلاش در جهت بهبود آنها  اتفاق می افتد، حضور کارور حرفه ای در گفتمان های کاری را یک الزام دانست.

در پایان، شفافیت در سطوح تصمیم گیری، تلاش در به حداقل رساندن و اصلاح خطاها، شایسته محور بودن فرصت های بالندگی، برگزاری گفتمان های علمی(داستان سرایی و روایت گری تجربیات کاری)، تمرکز بر یادگیری فردی و اجرا کردن آن بصورت پایلوت در استان هایی که ظرفیت اجرای آن را دارند توسط اعضا مورد توجه قرار گرفت و  مقرر شد در سومین جلسه کارگروه، شرکت کنندگان با مطالعه تجربیات سایر سازمان ها و کشورهای موفق در زمینه توسعه منابع انسانی حضور بهم رسانند.