Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون دانشجویی خبر داد:

اجرای طرح پویایی دانشگاه با مشاوره گروهی دانشجویان در دوران کرونا و پسا کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه در دوران کرونا شاهد فعالیت‌های ارزنده روان شناسان و مشاوران دانشگاه فرهنگیان در عرصه آموزش سلامت روان به صورت آنلاین و آفلاین بوده ایم، گفت: اکنون انتظار می رود بیش از پیش فضای پسا کرونایی را تبدیل به فرصتی بزرگ برای مطرح کردن سلامت روان و روانشناسی و مشاوره در سراسر کشور و در سطح ملی نمایند.

 انصاری راد از تهیه و تدوین بخشنامه، راهنمای عمل اجرای جلسات مشاوره گروهی و تخصیص اعتبار به استان ها خبر داد و افزود: چشمگیرترین‌ و برجسته‌ترین‌ نقش‌ در اجرای جلسات‌ گروهی‌،  نقش روانشناسان و مشاوران است که با رهبری و مشارکت‌ مؤثر در حل‌ و فصل‌ مسائل‌ مهم‌ کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: در دوران پسا کرونا، روان شناسان و مشاوران هستند که می‌توانند در صف مقدم حضور داشته و مباحثی چون خودمراقبتی، دیگر مراقبتی و مسائل باقیمانده از دوران کرونایی را مدیریت نمایند.

معاون دانشجویی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پویایی دانشگاه با مشاوره گروهی در دوران پساکرونا، تصریح کرد: این دوران سخت با ارائه مداخلات آموزشی و درمانی برای رشد و ارتقا سلامت روانی دانشجومعلمان بسیار مهم است.

وی برگزاری جلسات تربیتی و  مشاوره گروهی برای دانشجویانی که مدتی از گروه دوستان و دانشگاه دور مانده اند و به نوعی تجربه های تلخی از دوران کرونا داشته اند ضروری دانست و افزود: مشاوره گروهی با فراهم آوردن بستر حمایتی و پرداختن به مشکل افراد، زمینه مناسب برای افشا کردن راحت تر مسائل  را مهیا می سازد.

معاون دانشجویی دانشگاه یکی از راهکارهای مناسب و کاربردی برای افزایش مهارت های اجتماعی دانشجویان را مشاوره گروهی تلقی کرد و گفت: برگزاری جلسات گروهی سلامت روان در سطح پردیس ها و مراکز آموزشی با تاثیر گذاری و اثر بخشی بیشتری همراه خواهد بود.

 انصاری راد ادامه داد: دانشجویان در این دوران درصدد بهبود بخشیدن شرایط زندگی خود هستند  و شرکت در جلسات مشاوره گروهی می تواند دانشجو را از فضای تنهایی و انزوای خود  بیرون کشیده و آنها را با هدف ارتقا سلامت روان و نشاط عمومی در زندگی اجتماعی دور هم جمع نماید.