Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در راستای توسعه تعاملات حرفه ای تربیتِ معلم انجام شد:

انعقاد تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان و معاونت های وزارت آموزش و پرورش

آیین تفاهم نامه های دانشگاه فرهنگیان با معاونت های آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی و فرهنگی، سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضا مراد صحرایی در جلسه انعقاد تفاهم نامه های دانشگاه فرهنگیان با معاونت های آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی و فرهنگی، سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با تاکید بر ضرورت و اهمیت تعامل، تعارف و شناخت برای افزایش کارآیی و تحقق اهداف و برنامه ها، اظهار کرد: برای رشد و ارتقا،  باید ابزار و شرایط را در کنار یکدیگر در نظر داشت.

وی ارتقا ارتباط و تعامل با وزارت آموزش و پرورش برای افزایش کارآمدی را لازم دانست و گفت: این دانشگاه متعلق و وابسته به نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است وظیفه تامین نیاز این وزارتخانه دارد و باید بیشترین تعامل را با آن داشته باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تاکید سند تحول بر تعلیم و تربیت به عنوان فرآیند، تصریح کرد: روح حاکم بر سند و بیانیه ها، نظم و نظام است و باید نظام تربیت معلم را مستقر کرد و استقرار این نظام بدون همکاری معاونت های تخصصی معنا ندارد.

وی با بیان اینکه با تعامل به توان خواهیم افزود؛ خاطر نشان کرد: بدون همکاری توفیقمان به اندازه تلاشمان نیست ولی با مشارکت دستاوردمان بسیار بیشتر است.

صحرایی در ادامه خاطر نشان کرد: انعقاد چنین تفاهم نامه هایی، بیش از هر زمان دیگر نشانگر این است که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آموزش و پرورش است و در خدمت آن و در راستای تربیت معلم نیکو و خِیر است.

وی تعامل در خصوص ورودی 1401 علوم تربیتی و مشاوره، اصلاح و به روزآوری برنامه های درسی متناسب با نیازمندی های آینده، ترویج و تقویت نماز و قرآن، جذب استاد و تربیتِ معلم شایسته،  تاکید بر جشنواره الگوهای برتر تدریس در راستای گفتمان و الگو سازی، تحول در دوره های ضمن خدمت متناسب با نیاز، بهره مندی از فرصت بی نظیراردوهای راهیان نور، برنامه کارورزی و مدارس وابسته، تربیت چند مهارتی معلمان را از جمله فعالیت ها و زمینه های تعامل و مشارکت فی مابین عنوان کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، آموزش معلم ابتدایی را از مهمترین رشته ها دانست و افزود: معلم ابتدایی است که شالوده تعلیم و تربیت را شکل می دهد، هر چه او میکارد، مستقیم و غیر مستقیم درو می کنیم.

وی  به اختصاص 70 درصد ظرفیت  دانشگاه به آموزش ابتدایی ها در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: هویت ملی، زبان ملی و علوم پایه، ریشه در ابتدایی دارد.

صحرایی، ضمن تاکید بر اهمیت بحث فرهنگ و امور تربیتی و لزوم توجه و پرداختن به آن، گفت: معاونت فرهنگی چتری است که بر کل معاونت ها سایه گسترده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در  تولید منابع آموزشی برای کتاب های درسی باید مثلث معلم، مولف و دانش آموز شکل بگیرد،  افزود: در همین راستا  باید فهم مشترک بین معلم و مولف اتفاق بیافتد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دروس pck را متمایز کننده برنامه درسی عنوان و بر برگزاری جشنواره های تدریس  و همایش های pck با حضور معاونت های تخصصی تاکید کرد.

 

احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، در آیین انعقاد قرارداد با دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه بررسی های صلاحیت های عمومی در مدارس غیر دولتی، یکی از اهداف مهم است، تصریح کرد: نگاه حکمرانی به مدارس دولتی یک ضرورت است و با همکاری دانشگاه فرهنگیان می توان آموزش های تخصصی شایستگی های دانش تربیتی، عمل تربیتی و عمومی در مراکز غیر دولتی را انجام داد.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه های پرورشی و فرهنگی مشترک مثل قرآن، عترت و هنری می توان با دانشگاه فرهنگیان همکاری کرد، تصریح کرد: طراحی رشته های مشترک با نگاه به آینده، تقویت همکاری های علمی، اختصاص برخی دروس کارورزی در حوزه معاونت پرورشی برای رشته های امور تربیتی، استفاده از تمام موقعیت های تربیتی اعم از اردوگاه ها، اردوها، کانون ها، دارالقرآن ها و مراکز مشاوره از جمله همکاری ها با دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان نیازمند بهره گیری از شیوه های نو در تدریس هستند، تصریح کرد: باید با همکاری دانشگاه فرهنگیان، بر آموزش معلمان ابتدایی و خارج شدن از کلیشه های سنتی در تدریس تلاش کرد.

وی بر گفتمان سازی بروز و جریان ساز، تقویت مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و برگزاری دوره های ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی تاکید کرد.

مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تنوع و کثرت نیروی انسانی و برنامه های این معاونت، هویت بخشی به معلمان در دوره متوسطه اول ودوم و شناسایی استعداد و علائق دانش آموزان را از جمله برنامه ها و ماموریت های مهم معاونت متوسطه برشمرد و بر تربیت نیروی انسانی مطلوب متوسطه اول و دوم و نیز توانمندی در دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در شناخت و ارتباط گرفتن با دانش آموزان تاکید کرد.