رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد:
تدوین برنامه های تحولی در پاسخ به نیازها
رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه، به گونه ای برنامه ها را متحول کنید که نیاز را برطرف کند، گفت: معلمی مطلوب است که جایگزینی برای آن نباشد، باید این گونه معلم تربیت کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضا مراد صحرایی در آیین اختتامیه سی و سومین اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فرهنگیان که با شعار " دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده" شنبه 8 بهمن 1401 در اردوگاه آموزشی و فرهنگی شهید باهنر برگزار شد؛ با اشاره به کارگاه ها و بحث و بررسی انجام شده مدیران ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان، از معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خواست تا نتایج کارگروه ها را تدقیق و به سند قابل ارزیابی برای سنجش میزان تحقق برنامه ها در اجلاس آتی تبدیل و ابلاغ کند.
وی با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش برای تهیه برنامه عملیاتی بهینه سازی ساختمان ها و فضاها، تدوین برنامه عملیاتی و همچنین شناسایی فضاهای دانشگاهی خالی و قابل بهره برداری برای دانشگاه در استان ها را ضروری دانست.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت واقع بینی در مدیریت، گفت: می توان در هر شرایطی تحول بوجود آورد؛ ایجاد تغییر را نباید موکول به تامین امکانات کرد.
وی ضمن تبیین برنامه راهبردی، اهداف و برنامه تحولی دانشگاه، افزود: باید بدانید در کجا قرار دارید، به کجا باید برسید و اهداف و برنامه ها در این راستا چیست.
صحرایی، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان فرصت بی نظیر تربیت پرورشدهندگان فرزندان را برعهده دارد، اظهار کرد: مدیران برای سال آینده متفاوت تر و اثرگذارتر برنامه ریزی کنند.
وی همچنین بر لزوم اجرای تفاهم نامه ها در استان ها با همکاری مدیران کل آموزش و پرورش و ارتقا تعامل ها، معرفی و تبیین ارزش های محوری برنامه ها، استفاده از ظرفیت همراهی و نقش آفرینی معاونت پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش در تربیت دانشجومعلمان رشته امور تربیتی و مشاوره و دانشجو محوری فعالیت های فرهنگی و جدیت در ترویج و اقامه نماز را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به برگزاری آزمون اصلح برای دانشجو معلمان، خاطر نشان کرد: پس از سنجش دقیق و برنامه ریزی مناسب، برنامه ها را دقیق اجرا کنید.
وی با تاکید بر همراهی در تسهیل تحصیل و فارغ التحصیلی دانشجومعلمان ورود 98 که از مهر امسال به کلاس درس رفتند، بر ضرورت حضوری بودن دیگر دانشجومعلمان ورودی 98 در نیمه دوم سال اشاره کرد.
صحرایی با بیان اینکه، به گونه ای برنامه ها را متحول کنید که نیاز را برطرف کند، اظهار کرد: معلمی مطلوب است که جایگزینی برای آن نباشد، باید این گونه معلم تربیت کرد.