نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع شرکت کنندگان دوره تربیت مربی آموزش قرآن تاکید کرد:

تربیت انسان ها و احیای استعدادهای جوانان اصلی ترین رسالت دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع شرکت کنندگان دوره تربیت مربی آموزش  قرآن دانشگاه فرهنگیان کشور، ضمن تبریک ماه رجب و ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه خدای متعال مثلث قرآنی حق تقوا، حق تلاوت و حق جهاد به ما عطا کرده تا از آن استفاده کنیم، اظهار کرد: تقوا مراحلی دارد که ابتدایی‌ترین مراحل آن را همه آدم‌ها دارند، چون میزان و فطرتی در انسان است که با دروغ، خیانت، نفاق و مواردی از این قبیل منافات دارد.

امام جمعه قزوین از تقوا به عنوان قدرت تشخیص نام برد و افزود: این قدرت تشخیص به‌ صورت کم‌سو و فطری در همه انسان‌ها وجود دارد، ما وقتی شکر آن را به جا آوردیم قوی و نورانی می‌شود. خداوند می‌فرماید هر چه می‌توانید با تقوا باشید، هم‌چنین خداوند در سوره فرقان می‌فرماید تنها متقی نباشیم، کاری کنیم که جمعیتی را نیز به تقوا متکی کنیم.

وی ادامه داد: هر انسانی در هرجایگاه شغلی  که دارد باید تقوا را در کار خود مد نظر قرار دهد، خداوند در آیه 102 سوره مبارکه آل‌عمران از حق تقوا سخن گفته و فرموده ای اهل ایمان از خدا بترسید چنانچه شایسته ترس خدا بودن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دانشگاه تربیت معلم بویژه در ایام اخیر بسیار مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، در بیست و نهمین اجلاسیه نماز، پیام ایشان صریحاً به دانشگاه فرهنگیان بر می‌گشت.

امام جمعه قزوین، دانشگاه فرهنگیان را پادگان اصلی امام زمان (عج) برای تربیت نیروهای معنوی دانست و خاطر نشان کرد: در دوران ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، ایشان به تربیت‌شدگان دانشگاه افسری فرمودند اینجا فیضیه افسری است، یعنی قرار است مثل مدرسه فیضیه، عالم دینی نظامی پرورش دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید عالم دینی و با بصیرت بپروراند، یعنی آدم‌هایی که از جنس حاج قاسم سلیمانی باشند، این رسالت شماست، و باید آمادگی کارهای این چنینی را داشته باشید.

وی، تربیت انسان‌ها و احیای استعدادهای جوانان را اصلی‌ترین رسالت دانشگاه فرهنگیان به شمار آورد و اظهار کرد: باید از فرصت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت انسان‌ها و احیای استعدادهای جوانان استفاده کنیم، امیرالمؤمنین (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه راجع به رسالت پیغمبران فرمود پیغمبران آمدند استعدادهای آدم‌ها را احیا کنند تا مایه‌های درونی آنان شکوفا شود و به فلاح و رستگاری برسند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه 87 نهج‌البلاغه راجع به بندگان خوب و عالمان ربانی سخن می‌گوید، آن حضرت ویژگی‌های عالم‌های ربانی را می‌فرمایند، در ادامه نیز راجع به کسانی سخن می‌گوید که عالم نیستند اما خود را عالم می‌دانند، کسانی که جاهلانه معلوماتی را از دیگران اقتباس گرفته‌اند، کسانی که جهالت و اعمال گمراهانه دارند؛ ایشان در رابطه با این دسته از افراد می‌فرمایند این‌ها نخ‌هایی از تزویر و دروغ می‌بافند و دام‌هایی درست می‌کنند، مردم را با این نخ‌های بافته شده به خود جلب می‌کنند، فرقه‌سازی می‌کنند و آدم‌ها را از خدا دور می‌کنند.

وی تصریح کرد: حضرت در رابطه با این آدم‌ها می‌فرماید صورت این افراد مانند صورت انسان است اما قلب آن‌ها مانند قلب حیوان است، این‌ها مانند مرده‌های متحرک یا به‌عبارتی مرده‌های زنده‌نما هستند.

لازم به ذکر است این نشست قرآنی همراه با تلاوت زیبای قاری بین المللی سید مصطفی حسینی در راستای اجرای دوره تربیت مربی آموزش قرآن به همت اداره کل فرهنگی و با میزبانی استان قزوین صورت گرفت.

این دوره کشوری از روز دوشنبه 10 بهمن ماه با حضور مدیر کل فرهنگی سازمان مرکزی سیده فاطمه موسوی و مولفان کتب درسی قرآن از سازمان پژوهش و برنامه ریزی و 80 تن از مربیان درس قرآن دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور آغاز و روز چهارشنبه 12 بهمن ماه خاتمه یافت.


نظرات کاربران