معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اعلام کرد:
انتشار مجله "تربیت معلم فکور" در دانشگاه
-
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به منظور ایجاد فرصت برای تولید محتوای آموزشی علمی – کاربردی مورد نیاز معلمان و دانشجو معلمان، ترغیب و تشویق مدرسان، اعضای هیئت علمی، معلمان و دانشجومعلمان به پژوهش و نگارش در باره موضوعات تربیت معلم، فصلنامه علمی - آموزشی تربیت معلم فکور را منتشر می نماید.
از پژوهشگران حوزه تربیت معلم دعوت می شود مقالات خود را براساس محورهای ذیل و شیوه نامه پیوست ( در حداکثر 12 صفحه a 4 ) آماده نموده و در زمانی که متعاقبا اعلام خواهد شد، از طریق سامانه الکترونیک مجله" تربیت معلم فکور "به معاونت پژوهشی و فنآوری ارسال نمایند.
محورهای پذیرش مقالات:
1- روشهای تدریس اثربخش در دروس مختلف در دوره های مختلف.
2- کاربرد فنآوری و نوآوری در آموزش و تدریس.
3- نتایج مطالعات درس پژوهی و اقدام پژوهی.
4- تجربه های غنی معلمان، مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در آموزش و تدریس.
5- تجربه های جهانی در عرصه تربیت معلم.
6- تحلیل سهم و نقش معلمان در عملکرد تحصیلی دانش آموزان.
7- مدیریت و رهبری، نظارت و راهنمایی آموزشی.
8- توسعه و توانمندسازی معلمان و دانشجومعلمان.
9- تحلیل عملکرد تحصیلی دانش آموزان،دانشجومعلمان و مؤلفه های ناظر بر آن.
10- تحلیل نیازهای حرفهای-آموزشی معلمان و دانشجومعلمان.
11- نقد و نظر پیرامون روشهای جذب، تربیت و آموزش معلمان.
12- برنامه درسی تربیت معلم.
13- تجربه های غنی کارورزی.
14- آموزش در موضوعات مرتبط با رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان.(آموزش فیزیک،شیمی،عربی،الهیات،تاریخ و...)
15- مبانی نظری تربیتِ معلم فکور.
16- پژوهش و رشد حرفهای معلم.
شایان ذکر است، شیوه نامه ی نگارش مقالات، جهت بهره برداری علاقمندان، پیوست می باشد.
شیوه نامه