تولیدات علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان ظرفیت عرصه در بازارهای بین المللی را دارند
در حاشیه جهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل مطرح شد:
تولیدات علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان ظرفیت عرصه در بازارهای بین المللی را دارند
دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در روز اول چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که با محوریت دیپلماسی علمی روز سه شنبه 1401/12/09 به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به توانمندی و قدرت بالای اساتید کشور برای انجام فعالیت های دانش بنیان و راه اندازی خانه های نوآوری گفت: موفقیت و ثروت آفرینی برای کشور ایران در گرو تقویت خودکفایی با تکیه بر توانمندی های علمی اساتید است. وزارت امور خارجه با تبیین ۷ فاکتور مهم در جهت ارز آوری برای کشور اهتمام می ورزد. وی با تاکید بر لزوم انتقال تکنولوژی برای کاهش واردات تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در طول چند سال گذشته و به ویژه در سال جاری بر مساله تولیدات دانش بنیان تاکید کردند و ما باید در جهت رفع نیازهای کشور که ارزبری بالایی دارند گام برداریم. دکتر صفری جذب دانشجو و گسترش تعاملات بین المللی را اقدامی دیگر برای ارزآوری دانست و از دانشگاهیان خواست تا در کنار جذب دانشجو، فعالیت ها و تولیدات دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.
دکتر حسین امیدی، مدیر همکاری ها و ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه در حاشیه این نشست گفت که تولیدات علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در صورت حمایت های دستگاه های ذیربط می تواند در سطح جهانی به ویژه کشورهای همسایه و همسو عرضه شود و برای کشور ارزآوری داشته باشد. دکتر امیدی گفت فعالیت های علمی و بین المللی دانشگاه فرهنگیان در دوره ریاست دکتر صحرایی شتاب بیشتری گرفته است و یکی از برنامه های بین المللی دانشگاه عرصه محصولات علمی، آموزشی و تربیتی در سطح بین المللی است. بازار محصولات آموزشی کشورهای همسایه و همسو به وِزه کشورهای حوزه مقاومت و جهان اسلام می توانند محل مناسبی برای معرفی محصولات و دستاوردهای دانشگاه فرهنگیان در حوزه آموزش و تربیت معلم باشند.
شایان ذکر است روز دوم این نشست در تاریخ 1401/12/10 برگزار خواهد شد.