Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد؛

چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در کلاس های چند پایه

چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در کلاس های چند در مجموع با در یافت 154 مقاله و پذیرش 62 مقاله بصورت پوستر و 8 مقاله به صورت ارائه شفاهی در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان؛ چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در کلاس های چند پایه به همت دانشگاه فرهنگیان استان کردستان و با حضور اساتید، کارکنان، دانشجومعلمان، پژوهشگران  سراسر کشور  سه شنبه 9 اسفند 1401 در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد.

در ابتدا سید شهاب ارکیان، سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کردستان و رئیس همایش ضمن تبریک به پژوهشگرانی که مقاله آنها در این همایش پذیرفته شده است، از زحمات شبانه روزی اعضای کمیته های مختلف همایش تقدیر و تشکرکرد.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کردستان بیان داشت: در فرهنگ دینی و ملی ما همواره بر آموزش و پرورش کودکان به عنوان مهمترین عنصر در تربیت نیروی انسانی متعهد و فرهیخته تاکید شده است، چرا که موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم می آورد. در این میان آموزش چندپایه به عنوان پدیده ای جهانی مطرح است که از طریق افزایش دسترسی کودکان به فرصت های آموزشی نقش مهمی در دستیابی به آموزش برای همگان را دارد.

وی ادامه داد؛ در ایران کیفیت و چگونگی آموزش در کلاس های چندپایه به عنوان یک ضرورت و واقعیت اجتناب ناپذیر نه انتخاب و فرصت هدفمند مطرح است و چالش های کلاس های چندپایه به عنوان واقعیتی بر معلمان و مسئولان نظام آموزشی آشکار است لذا نیازمند تغییراتی است که به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کلاس های چند پایه منجر شود،

ارکیان ادامه داد؛ معلمان چندپایه با توجه به نقش تعیین کننده ای که در تعلیم و تربیت ایفا میکنند و تماس مستقیمی که با محیط کلاس های چندپایه و دانش آموزان دارند نیازمند توجه جدی از سوی نظام آموزشی اند در این راستا دانشگاه فرهنگیان با تربیت نیروی کارآمد در این حوزه و برگزاری همایش ها دوره های آموزشی و دیگر فعالیت ها مرتبط با این موضوع گامهای موثری را جهت بهبود وضعیت آموزشی موجود برداشته است.

رئیس چهارمین همایش ملی دانش آموزش محتوا (pck) در کلاس های چند پایه خاطر نشان ساخت؛ امیدواریم دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با برگزاری این همایش و کارگاه های مرتبط توانسته باشد نقشی را در جهت، توسعه تولید و کاربرد دانش در کلاسهای چندپایه فراهم آورده باشد.

هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن پرداختن به مسائل علمی و مهم در حوزه آموزش و پرورش بیان داشت، در دنیای امروز تعلیم و تربیت از دشوارترین ،ظریف ترین و پرثمرترین امر انسانی  به حساب می‌آید و کاری است پر ارج وقت گیر که نتایج و ثمره  نهایی آن دیر به بار می نشیند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد؛ عصر کنونی را دوره ای می دانند که در آن هدف از اموزش  وپرورش تنها انتقال معلومات و تجارب بشری به هر نسل جدید نیست، بلکه رسالت آن ایجاد و تثبیت نگرش های مطلوب و شایسته در مخاطبان و درک و اقعیت های زندگی آنان و در نهایت رشد و تعالی ابعاد وجودی انسان هاست این عصر را می توان دوره ی تحقیقات فن آوری، تبادلات ،انفجار دانش و عصر ارتباطات نام نهاد.

ناظمی جلال افزود؛ به منظور برقراری عدالت اموزش نیز شایسته است که به تدریس چند پایه ای به عنوان شکل خاصی از آموزش نگاه شود و روش ها و شیوه هایی را که معلمان چند پایه بهتر و مناسب تر می توانند در کلاس درس کار کنند ابلاغ و ارائه شود.

در ادامه  سیف الله رحمانی دبیر علمی همایش بیان داشت؛ در مجموع 154 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد مقالات بعد از پروسه داوری با حضور اساتید دانشگاهی 62 مقاله بصورت پوستر و 8 مقاله به صورت ارائه شفاهی پذیرفته شد.

 جلال غریبی دبیر اجرایی همایش بیان داشت؛ آموزش در کلاس های چندپایه در اکثر کشورها به عنوان شکلی از آموزش مورد توجه قرار گرفته است این نوع از آموزش،آموزش در کلاس های چندپایه در خیلی از جوامع به عنوان تنها راه حل آموزش و در تعدادی دیگر به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت یادگیرندگان و به صورت آگاهانه و عمدی در کنار سایر شکل های آموزش و صرفاً برای ارتقای آموزش و پرورش بهتر و مطلوب پایه ریزی شده است.

دبیر اجرایی همایش ادامه داد؛ در جامعه ما آموزش در کلاس های چندپایه در خیلی از استان ها، شهرستان ها و روستاهای محروم و حاشیه ای ضرورتی اجتناب ناپذیراست. همچنین این شکل از آموزش اکثراً برای دوره ابتدایی و به صورت دو پایه در یک کلاس تا شش پایه در یک کلاس برگزار شده و سن جنسیت پایه تحصیلی متفاوت از ویژگی های جمعیت شناختی این کلاس ها است.