با حضور معاون اداره کل حراست سازمان مرکزی:

رئیس اداره حراست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان ایلام معارفه شد

آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره حراست دانشگاه فرهنگیان استان ایلام برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان ایلام، آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره حراست دانشگاه فرهنگیان استان ایلام با حضور رحیمی معاون حفاظت پرسنلی سازمان مرکزی، کارکنانی از اداره اطلاعات، حراست آموزش و پرورش استان، حراست کل استان، اعضاء هیئت علمی، کارکنان و نمایندگان دانشجویی برگزارشد.

در این جلسه، رمضان پیری سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان ایلام، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، عنوان کرد: ویژگی های مدیریت اسلامی با نگاه سایر مکاتب به مدیریت متفاوت است، حضرت علی(ع) به فرماندارش می فرمایند: «جایگاهی که تو هستی طعمه نیست، امانتی در دست توست که باید درست به صاحب امانت بازگرداندی»، دومین ویژگی مدیریت در جامعه اسلامی این است که مدیریت تکلیف است و بهترین فرد کسی است که تکلیفش را به نحو مطلوب انجام دهد. بنابراین به دوش کشیدن این امانت، رعایت جوانب و به سرمنزل مقصود رساندن آن بدون توکل به خداوند کار آسانی نیست.

در ادامه حجت الاسلام مصباح، حراست را چشم بینای سازمان و صیانت کننده آنچه در دستگاه هست عنوان کرد.

وی، خودسازی مجموعه حراست را بسیار مهم قلمداد کرد و تصریح کرد: مجموعه حراست باید خوب بودن، صیانت از خود، دور بودن از گناه را از خود آغاز کند تا بتوانند منشأ خیر و خوبی برای جامعه و سازمان باشد.

سپس حجت الاسلام نظری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان ایلام، به مسئولیت حساس، مهم، ظریف و سنگین حراست در سازمان اشاره کرد و افزود: حراست در دانشگاه ها بسیار متفاوت از سایر ارگان ها است، چرا که در ادارات نوع مخاطب با دانشگاه متفاوت است، در دانشگاه سه گروه، استاد، کارمند و دانشجو حضور دارد و بی شک این مسئله مسئولیت حراست را سنگین تر می کند.

 وی تصریح کرد: داشتن نگاه فرهنگی در حراست دانشگاه ها از واجبات است و باید توجه داشت که وظایف حراست دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها از این حیث که دانشجوی اینجا دانشجو معلم و تربیت کننده نسل آینده است، متفاوت است و این امر ظرافت، حساسیت و مسئولیت پذیری حراست را بیشتر می کند.

در ادامه بلوچی، حراست اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن برشمردن حساسیت نیروهای حراست در دستگاه های متولی تعلیم و تربیت، آمادگی آموزش و پرورش را جهت همکاری با مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان اعلام کرد.

رحیمی معاون حفاظت پرسنلی دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: به جای حراست واژه مناسب تری به نام صیانت را باید به کار برد، چرا که فلسفه وجودی حراست در جمهوری اسلامی هم غیر از این نیست.

وی تصریح کرد : مجموعه حراست در سه حوزه پیشگیری، درمان و جداسازی فعالیت می کند و تلاش همه کارکنان حراست در سراسر کشور ناظر به گام اول و پیشگیری است.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به ویژگی دانشگاه که متشکل از سه قشر استاد، کارمند و دانشجومعلم است، اگر این سه قشر به شکل زنجیره ای و بر مدار منطقی حرکت نکند بی شک سبب بروز ناهنجاری در سیستم خواهند شد، بنابراین، این مسئله سبب پیچیدگی و دشواری کار در مجموعه حراست دانشگاه فرهنگیان است و اگر آن چه که در راستای منویات و بیانات مقام معظم رهبری در باب دانشگاه فرهنگیان و جایگاه حساس و خطیر آن است را بپذیریم و آویزه گوش قرار دهیم  به این باور و یقین خواهیم رسید که خدمت باید خدمتی صادقانه و خالصانه باشد.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد آرامش در مجموعه دانشگاه لازم است پای صحبت دانشجو معلمان بنشینیم و شنوای خوب حرف هایشان باشیم و در عمل برای بهبود اوضاع دانشگاه تا رسیدن به اهداف مقدسش تلاش کنیم.

 


نظرات کاربران