مدیرکل دفتر مرکزی حراست عنوان کرد:

برنامه ریزی و طراحی الگوهایی به منظور افزایش نظارت و ارتقا رضایتمندی در دانشگاه فرهنگیان

مشاور ریاست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست در گفتگو با روابط عمومی، گفت: جانمایی و اجرای طرح سامانه همیار در راستای تقویت حضور در میان دانشجو معلمان و افزایش نظارت بر بدنه اجرایی و علمی دانشگاه است.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ سجاد قاسمی مشاور ریاست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست به مناسب هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) به بیان مهمترین راهبردهای و اقدامات این دفتر در راستای ارتقا دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی)  و نگاه ایشان به دانشگاه فرهنگیان و برد موثر این دانشگاه در آینده ایران بر اهمیت و حساسیت  نسبت به دانشگاه راهبردی و آینده ساز فرهنگیان تاکید کرد.

مشاور ریاست دانشگاه، با بیان اینکه آینده ساز بودن دانشگاه فرهنگیان ناظر بر تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از دانشگاه فرهنگیان به عنوان گلوگاه های موثر تمدن سازی نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، افزود: دانشگاه فرهنگیان حلقه واسط تمدن سازی نوین اسلامی و از مسیرها و شاهراه های اصلی آن است.

وی با تاکید بر تاثیر تربیت معلم شایسته در تحول ایران اسلامی، تصریح کرد: با تربیت صحیح معلم، آینده ایران اسلامی قطعا متحول می شود و اگر معلم درست تربیت نشود به فراخور آن، دانش آموز نیز به گونه ای تربیت می شود که به راحتی وطن و دین را از دست بدهیم.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست، با بیان اینکه با عنایت به فرمایشات حضرت آقا، لحظه ای را برای اصلاحات، بالابردن کیفیت دانشجومعلمان و نظارت بر عملکرد اعضای هیات علمی و ارتقا دانشگاه نباید از دست داد، اظهار کرد: لذا باید ضمن ایفا درست و مناسب نقش خود در هر یک از بخش های نظارتی دانشگاه فرهنگیان، دچار حواشی و موضوعات پیش پا افتاده نشویم.

 وی از برنامه ریزی و طراحی الگوهایی به منظور افزایش نظارت و ارتقا رضایتمندی دانشجومعلمان خبر داد و گفت: با افزایش رضایتمندی دانشجومعلمان و شکل گیری شخصیت معلمان شایسته در دانشگاه، بحث تعلیم، پرورش و تربیت به مراتب قوی تر و قدرتمند تر از حال حاضر  پیگیری شود.

قاسمی با اشاره به دسته بندی آسیب ها در طرح های دفتر مرکزی حراست، افزود: بر اساس طراحی های انجام شده در بحث آسیب شناسی، آسیب ها در گروه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و بررسی انواع بزه ها دسته بندی می شود.

مشاور ریاست دانشگاه، همچینین از تشکیل اتاق فکر استانی با حضور متفکران اجتماعی خارج دانشگاه، اساتید خبره داخل و مشارکت شورای صنفی و نماینده دانشجویان دانشگاه در راستای استخراج آسیب ها به صورت بومی اشاره و تصریح کرد:  در ادامه سنجه ها و عناصر آسیب ها و مشکلات مترتب بر دانشگاه فرهنگیان در قالب استانی و ویژه پردیس ها و مراکز احصا خواهد شد.

وی در ادامه از جانمایی و اجرای سامانه "همیار" در راستای تقویت حضور در میان دانشجو معلمان و افزایش نظارت بر بدنه اجرایی و علمی دانشگاه در پورتال رسمی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و خاطر نشان کرد:  این سامانه بر اساس دستورالعمل های حراست کل کشور، پیرامون مسائلی ازجمله ناکارآمدی مدیر، ضعف مدیریتی، سواستفاده از رانت ها و موقعیت های ایجاد شده و شناسایی بسترهای فساد زا و فساد خیز طراحی شده است.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست، با اشاره به حفظ محرمانگی هویت افراد و امنیت اطلاعات گزارش شده در این سامانه، ادامه داد: در جهت اشرافیت به مسائل دانشگاه، اطلاعاتِ مشکلات و نقصان ها در استان ها، پردیس ها و یا مراکز به صورت مجازی جمع آوری و در دفتر حراست، اصل و صحت موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با افزایش اشرافیت بر فضای مدیریتی و اجرایی دانشگاه وارد بحث اصلاحات مسائل پیش روی دانشگاه خواهیم شد، افزود: همچنین موضوعات به هیات رئیسه و ریاست دانشگاه منتقل شده تا پس از اصلاح، دانشگاه با سرعت بیشتر ی درتحقق آنچه هدف نظام و منویات مقام معظم رهبری است، گام بردارد.

قاسمی، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در سایه حضرت ولی عصر(عج) به کشور خدمت کنیم.

 

سامانه همیار  https://cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=5563


نظرات کاربران