Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

نظام آموزشی و معلم آینده

آینده نگری، یک نیاز اساسی و مهم است و در این رابطه  از ارگان هایی که باید خود را با تحولات عصری و آینده هماهنگ کند دانشگاه فرهنگیان است.

بهبود کارآیی و برابری آموزش مدرسه ­ای تا حد زیاد به اطمینان خاطر از این موضوع بر می‌­گردد که افراد باصلاحیتی بخواهند به عنوان معلم کار کنند. در دهه اول قرن بیست و یکم، صلاحیت را مجموعه‌­ای از رفتارها و مهارت هایی می‌­داند که انتظار می‌­رود افراد در سازمان خود به نمایش بگذارند. اما بیشتر پژوهشگران صلاحیت را به مثابه ترکیبی از دانش عملی و نظری مهارت‌های شناختی، رفتار و ارزش‌های به کار گرفته شده برای بهبود عملکرد قلمداد می‌­کنند یا آن را به عنوان وضعیت یا کیفیتی تلقی می­‌کنند که فرد به اندازه کافی شرایط لازم را داشته باشد یا از گذشته توانایی برای ایفای نقشی خاص برخوردار باشد.

معلــم آینده باید دارای توانایی، آگاهی، رفتار و سازگاری با تغییرات و تحولاتی که به وقوع می­‌پیوندد باشـد. درخواست‌های جوامع از مدارس و معلمان روز به روز پیچیده‌­تر می­‌شود لذا بر اساس اسناد بالادستی و بنا بر اهمیت جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت ضرورت تعیین شاخص‌­ها و استانداردهای دانشجومعلمان نمونه برای ورود به عرصه تعلیم و تربیت آشگار می­‌گردد و بنا بر اهمیت موضوع و تاکید ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان، دبیرخانه معلم آینده با احصاء شاخص‌­های دانشجومعلم نمونه و اسوه، جهت شفاف سازی و روشن نمودن چشم انداز معلم آینده راهگشا خواهد شد. دبیرخانه معلم آینده به زودی شیوه نامه اجرایی معلم آینده را به استان‌ها ابلاغ خواهد نمود.