برنامه درسی؛ شرحی بر رویکرد عملی شوآب
قلمرو برنامه درسی با سلطان دانستن نظریه و رعیت تلقی کردن عمل، به سمت مرگ و نیستی پیش میرود. جوزف شوآب با اتخاذ یک موضع بینابینی، رابطه نظریه و عمل را متوازن کرد. او استیلای متخصصان دانشگاهی و برنامه درسی در تصمیمگیریهای برنامه درسی را نکوهش نموده و بر حضور کنشگرانی چون معلمان، دانشآموزان و خبرگان آشنا به شرایط و محیط تربیتی در ترکیب تصمیمگیرندگان برنامه درسی تأکید کرده است. اثر حاضر به قصد رمزگشایی از اندیشههای عملی شوآب درباره برنامه درسی و بهرهگیری از راهکارهای او برای نجات جان این موجود بدحال نگاشته شده است.
مخاطبان کتاب:
معلمان، دانشجویان، استادان، پژوهشگران، تصمیم گیرندگان، و دیگر علاقه مندان حوزه برنامه درسی و آموزش