حضور سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در جلسه نشست بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان
دکتر ایوب ابراهیمی در جلسه نشست بسیج اساتید که در تاریخ 1402/02/09 برگزار شد به ارائه سخنرانی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان دکتر ابراهیمی در جلسه نشست بسیج اساتید که در تاریخ 09/02/1402 برگزار شد به ارائه سخنرانی پرداخت.
در این جلسه دکتر ابراهیمی ضمن تبریک آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم و قدردانی از برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی مدیران دانشگاه و شورای راهبری بسیج اساتید به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در بدنه آموزش و پرورش پرداخت و خاطر نشان کرد: حجم، تنوع و عمق توقعات و انتظارات مرتبط با نظام آموزش و پرورش آنچنان است که این نظام با شرایط، امکانات، روش ها و نیروی انسانی فعلی نمیتواند از عهده رسالت خود برآید و از طرفی لازمه تحول در آموزش و پرورش، حرفه ای شدن تمام معلمان و نومعلمان است. وی افزود: گفتگو، هم اندیشی و بازخوانی مسائل پراهمیت حلقه مفقوده تعاملات سطوح مختلف دانشگاه است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: همسوسازی در تحول و تحقق اهداف دانشگاه از ضرورتهایی است که جمع بسیج اساتید دانشگاه میتواند نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشد.
دکتر ابراهیمی پس از تبیین کارکردها و وظایف معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه تصریح کرد: اقدامات بسیار ارزنده ای در دوران مدیریت جدید دانشگاه شکل گرفته است.
وی افزود: تشکیل هیأت ممیزه، جذب اعضای هیأت علمی جدید(500نفر)، جذب دکتر معلمان(1000 نفر) از جمله مواردی است که در دوران مدیریت جدید حائز اهمیت و قابل توجه است. وی افزود: به فراخور جلسات متعدد در کمیسیونهای مختلف مجلس و کارگروه های شورای عالی انقلاب فرهنگی مواد قانونی 8 گانهای در قالب احکام کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان حاصل شده که در آینده منشأ برکات متعددی در دانشگاه خواهد بود.
راه اندازی هسته های پژوهشی، اخذ مجوز هسته گزینش، راه اندازی نهضت تألیف کتابهای درسی، بازنگری و تقویت نظام نامه فرهنگی، جذب اساتید وابسته در دانشگاه، طراحی و تدوین طرح جامع توسعه دانشگاه و... از دیگر مواردی بود که توسط دکتر ابراهیمی در این جلسه تبیین و تشریح شد.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مساله اساسی در تغییر و تحولات پیشرو نیازمند فرهنگ سازی و تبیین امورات، آمادهسازی اعضای هیأت علمی در این زمینه از ضرورتهای این موضوع می باشد.
وی افزود: ارزیابی تابع یکسری شاخصها بوده و نیازمند ابزارهای معتبر و کارآمد در دستیابی به اهداف است.
سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی با اشاره به فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد بایستی نسبت به واقعی سازی هرچه بیشتر ارزیابی کارکنان اقدام شود. وی ادامه داد: تا زمانی که مسئول بلافصل نسبت به عملکرد ضعیف نیروهای خود اهتمام نکند، در عمل فرآیند ارزیابی دچار اختلال خواهد شد و این موضوع با روحیه جهادی مورد انتظار از بدنه دانشگاه فرهنگیان در تعارض است.
دکتر ابراهیمی با اشاره به مسائل دارای اولویت دانشگاه خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی ها و نتایج ارزیابی پردیس ها و مراکز تابعه، مدل سنجش بهرهوری دانشگاه ها تدوین شده است.