Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در جلسه نشست بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان:

ضرورت هم اندیشی و بازخوانی مسائل پراهمیت دانشگاه

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر هم اندیشی و بازخوانی مسائل پراهمیت دانشگاه، گفت: لازمه تحول در آموزش و پرورش، حرفه ای شدن تمام معلمان و نومعلمان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان ایوب ابراهیمی در جلسه نشست بسیج اساتید، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و قدردانی از برگزاری سلسله نشست­ های هم اندیشی مدیران دانشگاه و شورای راهبری بسیج اساتید به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در بدنه آموزش و پرورش پرداخت و خاطر نشان کرد: لازمه تحول در آموزش و پرورش، حرفه ای شدن تمام معلمان و نومعلمان است.

وی با بیان اینکه گفتگو، هم اندیشی و بازخوانی مسائل پراهمیت حلقه مفقوده تعاملات سطوح مختلف دانشگاه است، ادامه داد: همسوسازی در تحول و تحقق اهداف دانشگاه از ضرورت‌هایی است که جمع بسیج اساتید دانشگاه می‌تواند نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشد.

 ابراهیمی پس از تبیین کارکردها و وظایف معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه، تشکیل هیأت ممیزه، جذب اعضای هیأت علمی جدید(500نفر)، جذب دکتر معلمان(1000 نفر) را از جمله مواردی عنوان کرد که در دوران مدیریت جدید حائز اهمیت و قابل توجه است.

وی افزود: به فراخور جلسات متعدد در کمیسیون‌های مختلف مجلس و کارگروه های شورای عالی انقلاب فرهنگی مواد قانونی 8 گانه‌ای در قالب احکام کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان حاصل شده که در آینده منشأ برکات متعددی در دانشگاه خواهد بود.

راه اندازی هسته های پژوهشی، اخذ مجوز هسته گزینش، راه اندازی نهضت تألیف کتاب های درسی، بازنگری و تقویت نظام نامه فرهنگی، جذب اساتید وابسته در دانشگاه، طراحی و تدوین طرح جامع توسعه دانشگاه و... از دیگر مواردی بود که توسط دکتر ابراهیمی در این جلسه تبیین و تشریح شد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مساله اساسی در تغییر و تحولات پیش‌رو نیازمند فرهنگ سازی و تبیین امورات، آماده‌سازی اعضای هیأت علمی در این زمینه از ضرورت های این موضوع می باشد.

سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی با اشاره به فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ارزیابی تابع یک‌سری شاخص‌ها بوده و نیازمند ابزارهای معتبر و کارآمد در دستیابی به اهداف است. تصریح کرد: بایستی نسبت به واقعی سازی هرچه بیشتر ارزیابی کارکنان اقدام شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که مسئول بلافصل نسبت به عملکرد ضعیف نیروهای خود اهتمام نکند، در عمل فرآیند ارزیابی دچار اختلال خواهد شد و این موضوع با روحیه جهادی مورد انتظار از بدنه دانشگاه فرهنگیان در تعارض است.

 ابراهیمی با اشاره به مسائل دارای اولویت دانشگاه، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی ها و نتایج ارزیابی پردیس ها و مراکز تابعه، مدل سنجش بهره‌وری دانشگاه ها تدوین شده است.