Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد:

نقش ارزشمند، رسانه و ارتباطات در پیشرفت و توسعه جوامع و تحقق اهداف

سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی، بر نقش ارزشمند، رسانه در پیشرفت و توسعه جوامع و تحقق اهداف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، ایوب ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در حاشیه نشست سراسری مسئولان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه  و به مناسبت  بیست و هفتم اردیبهشت  روز ارتباطات و روابط عمومی،  ضمن تقدیر از مسئولان روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی  به پاس نقش ارزشمند و خدمات بی بدیل آن ها به جامعه فرهنگی کشور، در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: رسانه و ارتباطات از ابتدای تمدن بشری، در پیشبرد اهداف جوامع و پیشرفت آنها نقش منحصر بفردی ایفا کرده اند.

وی با تشبیه رسانه به تیغی دولبه، افزود: این تیغ دو لبه اگر کارکرد اصلی خود را داشته و در مدار صحیح خود بچرخد، قطعا به مثابه پلی مستحکم بین دانشگاه و مخاطبان تعامل و مفاهمه ایجاد می نماید. ایفای نقش میانجی بین دانشگاه و جامعه ذینفعان، یکی از وظایف اصلی مسئولان روابط عمومی است.
سرپرست معاونت نظارت با اشاره به اهمیت کارکرد رسانه و تلاش های شبانه روزی آنان، گفت: اهل رسانه این حرفه را عاشقانه پیشه کرده و دل مشغولی تمام لحظه ای آن ها، ارتباط و ارتباطات است. آنها نقش آینه اند برای  سیاست گذاران و مجریان خردمند؛ این خاصیت آینه بودن رسانه، جز با جمع آوری اطلاعات صحیح و دقیق و انعکاس صادقانه آنها، صداقت، شفافیت، حفظ حرمت افراد و انتقاد سازنده میسور نخواهد شد.

وی ادامه داد: سیاستگزاران و مجریانی که نقش و اهمیت رسانه را به خوبی درک کرده باشد، با استفاده از آن، به اصلاح و توسعه خود و مجموعه تحت مدیریت می پردازد و به پشتوانه قدرت نفوذ آنها، یاورانی برای اتخاذ و یا اجرای تصمیم می یابد.  این موضوع مصداق این شاه بیت معروف است که آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست.
ابراهیمی با اشاره به آفت ها و حساسیت های رسانه ادامه داد: رسانه اگر در دام تبلیغات غیرمؤثر و هیاهوهای بی مقدار بیافتند و آلت دست تبلیغات و کاسبان خبر باشد نمی تواند اعتماد مخاطب را  به خود جلب نماید. از یک سو، ارتباط وثیق سیاست گذار با رسانه، از آن ابزاری چند وجهی و قدرتمند در اتخاذ تصمیم مطلوب و اجرای موثر آن می سازد و از سویی دیگر موجبات امیدافزایی و همراهی و همگرایی در بدنه جامعه را فراهم می سازد.
وی در پایان، ضمن تبریک به مسئولان پر تلاش حوزه رسانه به ویژه مسئولان روابط عمومی  دانشگاه فرهنگیان و  آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان،  اظهار امیدواری کرد: مسئولان محترم روابط عمومی ضمن  بهره برادری از جدیدترین ابزارهای هوشمند با اقدامات موثر  و اعتمادآفرین  و با ابتنا بر صداقت، زمینه برقراری ارتباط و تحکیم اعتماد متقابل بین مسئولان دانشگاه و مخاطبان آن در پهنه کشور عزیزمان را بیش از پیش فراهم نمایند و دایره تصمیم سازان را گسترده تر نموده و بر قدرت نفوذ تصمیمات مؤثر و خیرخواهانه که موجبات پیشرفت و سرآمدی دانشگاه را فراهم می سازند، بیافزایند.