Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با روابط عمومی؛ تشریح کرد:

جشنواره تدریس برتر زمینه ساز کسب مهارت های نوین تدریس

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با روابط عمومی؛ تشریح کرد: جشنواره تدریس برتر زمینه ساز کسب مهارت های نوین تدریس، بر اساس رویکرد های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و صلاحیت های معلمی است

به گزارش روابط عمومی جشنواره تدریس برتر،  پرویز انصاری راد در گفتگویی با روابط عمومی با اشاره به  نحوه و فرآیند برگزاری جشنواره، گفت: جشنواره ی تدریس برتر به عنوان یک اقدام تحولی در دانشگاه مد نظر قرار گرفته شد و از معاونت دانشجویی خواسته شد که این جشنواره را پس از ده سال اجرایی کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: از آبان ماه ۱۴۰۱ برنامه مقدماتی را شروع کردیم و در این زمینه دستورالعمل اجرایی دهمین جشنواره تدریس برتر با دعوت از پیشکسوتان تعلیم و تربیت آماده شد و آغاز ابلاغ این دستورالعمل در اواخر آذر ماه انجام شد و از استان خواستار برگزاری این رقابت در مراکز و پردیس هایشان‌ به صورت جداگانه در رشته مختلف سپس در سطح استان و پس از آن در مناطق دهگانه کشور شدیم.

وی در ادامه نسبت به تاریخ و مکان برگزاری جشنواره خبر داد: برترین های مناطق دهگانه در مرحله کشوری در استان زنجان در  تاریخ ۲۴ تا ۲۷ تیرماه در راستای تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش،معاون متوسطه آموزشی و معاونت ابتدایی در حال اجرا است و با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و معاونین وزیر و هیأت رئیسه دانشگاه در این ایام اجرایی خواهد شد؛ به رقابت خواهند پرداخت.

انصاری راد‌ با بیان هدف جشنواره، گفت: یکی از اصلی ترین اهداف احیای جشنواره تدریس پس از ده سال فاصله در اجرای آن است.
وی ادامه داد: همچنین هدف اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم با صلاحیت در تراز نظام جمهوری اسلامی، با شایستگی معلمی از لحاظ علمی، اعتقادی، مهارت ها و فرآیند های یادگیری میباشد.
معاون دانشجویی،از جشنواره تدریس برتر به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های معاونت دانشجویی یاد کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی است که در آن تربیت معلم انجام میشود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجومعلمان در طول سال تحصیلی خود، تدریس مستقل و نیمه مستقل کنار اساتید دانشگاه ها انجام دادند؛ گفت: در این جشنواره باید کاملا عملی در یک کلاس واقعی درس و با تبادل تجربیات ،رقابت سالم انجام دهند.

انصاری راد، تصریح کرد: دانشجومعلمان یادگیرندگان مادام العمر هستند؛ که این جشنواره محلی برای اتفاق این نظر به کمک تجربیات دیگر دانشجومعلمان،اساتید خبره ی روش های تدریس به عنوان داوران و نظارت بر اجرا که در اختیار دانشجومعلمان هستند می باشد و باعث افزایش توانایی های آن ها میشوند.

وی با بیان اینکه رویکرد حاکم بر برنامه درسی ملی ما، رویکرد فطرت گرای توحیدی، زمینه محور، رویکرد پیامد محور است؛ افزود: هدف از جشنواره تدریس، تربیت معلمی است که توانایی اجرای سند تحول بنیادین آموزش پرورش را در مدرسه همراه دانش اموزان به عنوان راهنمای آنان به اجرا داشته باشد.و این موضوع با انجام فعالیت های مختلف در مدرسه عملی شود.

معاون دانشجویی، در ادامه با اشاره به سیره معلمی، گفت: ما به دنبال تربیت معلمی دارای شور ونشاط ،امید، ارزش های اخلاقی، مهارت های زندگی کردن، نو دوستی، همکاری، همراهی، مسئولیت پذیر بودن، تعهد و خوب دیدن و شنیدن هستیم که این آموزش ها زمینه ساز تربیت دانش آموزان به عنوان ترویج کننده ی فرهنگ‌ اصیل اسلامی ایرانی نیز میباشد.

انصاری راد در پایان به مهم ترین تمایز این دوره از جشنواره با جشنواره های پیشین اشاره و اظهار کرد: این جشنواره به عنوان اقدام تحولی ، برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادی را اصل قرار داده و امسال به صورت مجزا برای دانشجومعلمان و انشالله در در سال آتی با تدوین دستورالعمل اجرای مشترک جشنواره تدریس برتر دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش؛ دانشجومعلمان در کنار معلمان به تبادل تجربیات و رقابت سالم خواهند پرداخت.