آیین اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان
آیین اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، آیین اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر با حضور محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ پرویز انصاری راد، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان؛ سید کامران میرمعینی، دبیر دهمین جشنواره تدریس برتر؛ فرزانه اله ویردی، مدیر امور پردیس های استان زنجان و جمعی دیگر از مسئولین و دانشجو معلمان در سالن کوثر دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار شد.
در این مراسم مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ضمن ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش و قدردانی از عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره، مهترین و عنصر اصلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش را معلمان دانست و با عنوان نقش هدایت کننده معلم در سند تحول و تحقق این نقش را از طریق روش های؛ مهمترین نقش معلم را اثر تربیتی وی بیان کرد.
وی در ادامه با بیان ویژگی های یک تدریس مطلوب ازجمله تنوع بخشی در ارائه خدمات آموزشی، ایجاد تنوع در محیط های یادگیری و تربیتی، گفت: در کلاس درس می بایست زمینه آموزش مناسب را براساس اقتضای محیط و هویت بخشی به دانش آموزان شکل داد.
کاظمی، مهندسی محیط یادگیری در فرآیند تدریس مطلوب را امری مهم نام برد و افزود: همانطور که در دوران کرونا به وضوح این امر را مشاهده کردیم ارتقاء کیفیت فرایند یادگیری بر پایه تکنولوژی آموزشی عاملی ضروری است، باید در فضا های آموزشی فرصتی را خلق کنیم که روش های خلاق تدریس را بیشتر به کار گیرد.
این مقام مسئول با بیان این که مدیریت آموزشی و خودیادگیری امری قابل اعتنا است بر پرداختن به آموزش های حضوری و غیر حضوری تاکید کرد.
وی استفاده از ظرفیت گروه های آموزشی و پژوهشسراها را نیز کمک حال دانشجو معلمان در مبحث آموزش و یادگیری یاد کرد.
در ادامه این مراسم غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان در تماسی تصویری، با ابراز خشنودی از اجرای جشنواره ی تدریس برتر پس از یک دهه وقفه به همت معاونت دانشجویی و برگزاری شایسته آن به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان ابراز کرد: این جشنواره آثار و پیامد های مثبت بی شماری را در آینده برای دانشگاه فرهنگیان به همراه خواهد داشت.
وی با بیان این که مهمترین رکن جشنواره تدریس های برتر، ارتقا و زمینه سازی برای بروز و ظهور خلاقیت ها است و یادگیری در بستر تعامل و شناخت و درک متقابل اتفاق می افتد یکی از ویژگی های این جشنواره را ایجاد فضایی در جهت به کار گیری آموخته های نظری دانشجو معلمان در محیط تدریس آنان دانست.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، ضمن تقدیر از ارائه های حرفه ای دانشجویان در این جشنواره سه ضلع دانش حرفه ای، تجربه عملی و خلق موقعیت یادگیری را از عوامل مهم ایجاد خلاقیت در تدریس دانشجو معلمان دانست.
غیاثی توانایی معلم را در عملکرد مناسب در موقعیت های متفاوت امری مهم و ضروری شمرد و این جشنواره را فضایی مناسب برای پیاده سازی مفاهیم آموخته شده در دوره های کارورزی دانشجومعلمان عنوان کرد.
این مقام مسئول با تاکید بر در دسترس قرار گرفتن تدریس های ارائه شده در این جشنواره خواستار تسهیم این تجارب بین دانشجو معلمان شد و در پایان نیز از برگزار کنندگان این جشنواره وزین تشکر نموده و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره مستمر و همراه با ارتقاء کیفیت در سال های پیش رو باشد.
انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن قدردانی از میزبانی استان زنجان برای برگزاری شایسته ی این جشنواره، با بیان این که جشنواره تدریس برتر در راستای تحقق رویکرد های سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: از جمله اهدافی که در این جشنواره می توان به آن رسید آمادگی ذهنی، عملی، مهارتی و تربیتی دانشجویان است که در کلاس درس بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.
وی قرار گرفتن در محیط واقعی تدریس، تقویت اعتماد به نفس و تربیت معلم کیفی که معلم یادگیرنده مادام العمر باشد و همچنین تمرین آموخته ها و مهارت های یادهی و یادگیری و ایجاد فضای رقابت سالم و تبادل تجربه و هم افزایی و برقراری ارتباط موثر با مفاهیم موجود در درس کارورزی را از دیگر موارد تاثیر مثبت این جشنواره دانست.
انصاری راد، این جشنواره را اقدامی تحولی در دانشگاه فرهنگیان نام برد و ابراز امیدواری کرد: در سال های پیش رو با کیفیت بالاتر این فرایند استمرار یابد.
میرمعینی، دبیر دهمین جشنواره تدریس برتر نیز در سخنان خود نگاه اصولی و همراهی همیشگی رضا مراد صحرایی وزیر فعلی آموزش و پرورش و همچنین تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت متوسطه وزارت اموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان از عامل موثر در برگزاری مجدد این جشنواره اعلام کرد.
وی اظهار داشت نتایج مثبت این جشنواره تا مدت های مدید برای دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش ماندگار خواهد ماند.
این مقام مسئول با ارائه گزارشی در خصوص این جشنواره تصریح کرد: در مرحله مقدماتی 3 هزار نفر از دانشجو معلمان در این جشنواره شرکت کردند که از این میان، تعداد 188 نفر برگزیده در 18 رشته به مرحله ملی راه یافتند.
فرزانه اله ویردی، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان دستاوردهای مهمی چون حضور دانشجو معلمان فرهیخته از سراسر کشور که در آینده معلمانی شایسته در کلاس های درسشان خواهند بود، توانمندی درساختن دست سازه ها با ابزار های ساده برای رسیدن به اهداف بزرگ، به دست آوردن مهارت های بیشتر در همکاری و ایجاد هم افزایی بین دانشجو معلمان و به اشتراک گذاشتن ایده ها و خلق دوستی هایی که در آینده منجر به ایجاد حلقه های ارتباطی در حیطه آموزشی خواهد شد، توانایی تدریس با زبانی سهل و ساده به دانش آموزان و برانگیختن عطش و شوق یادگیری در وجود آن ها را حاصل این جشنواره دانست.
اجرای تئاتر، سرودهای دانش آموزی و پخش کلیپ نفرات برگزیده این جشنواره، از دیگر برنامه های اجرا شده در آیین اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر بود.
لازم به ذکر است دهمین جشنواره تدریس برتر در مرحله کشوری در روز های 24 تا 26 تیرماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار شد.
اسامی نفرات برگزیده دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان سراسر کشور به این شرح است:
|
ردیف |
رشته |
رتبه |
نام و نام خانوادگی دانشجو |
استان |
|
1 |
آموزش ابتدایی |
اول |
نیلوفر حسن زاده |
چهارمحال و بختیاری |
|
2 |
دوم |
سارا رهبر |
تهران |
|
|
3 |
سوم |
هانیه ایمانی |
مازندران |
|
|
4 |
آموزش ابتدایی |
اول |
امیرطاها باروتی |
اصفهان |
|
5 |
دوم |
محسن قرونه |
خراسان رضوی |
|
|
6 |
سوم |
عدنان آخشیخ |
هرمزگان |
|
|
7 |
مشاوره |
اول |
فاطمه مختاری |
اصفهان |
|
8 |
دوم |
سارا رضوانی |
اصفهان |
|
|
9 |
سوم |
علی اکبرزاده |
قزوین |
|
|
10 |
پرورشی |
اول |
فاطمه محمدی |
گیلان |
|
11 |
دوم |
غزاله ناجی ابراهیمی |
خراسان رضوی |
|
|
12 |
سوم |
اسماعیل کریمی میمونه |
یزد |
|
|
13 |
هنر |
اول |
محمد حسین پور |
تهران |
|
14 |
دوم |
مهرداد نقدی |
اصفهان |
|
|
15 |
سوم |
محمدجواد میر |
خراسان رضوی |
|
|
16 |
کودکان استثنایی |
اول |
مهتاب خانی |
مرکزی |
|
17 |
دوم |
محمد اسمعیلی |
کردستان |
|
|
18 |
سوم |
سمانه محمدی |
اصفهان |
|
|
19 |
فیزیک |
اول |
زهرا کاشفی |
فارس |
|
20 |
دوم |
شادی خضری |
آذربایجان غربی |
|
|
21 |
سوم |
فاضل آقامحمدی ورناصفادرانی |
اصفهان |
|
|
22 |
علوم تجربی |
اول |
عرفان پولادوند |
تهران |
|
23 |
دوم |
فاطمه آقا بیگلویی |
آذربایجان شرقی |
|
|
24 |
مطالعات اجتماعی |
اول |
فاطمه نصیری بنیاد آباد |
تهران |
|
25 |
دوم |
سیده آرزو سادات |
مازندران |
|
|
26 |
سوم |
زهرا صائمی |
اصفهان |
|
|
27 |
عربی |
اول |
فاطمه عسگری نجفی |
قم |
|
28 |
دوم |
عارف دباغی |
تهران |
|
|
29 |
سوم |
فاطمه پیروزی |
خوزستان |
|
|
30 |
شیمی |
اول |
محمدجواد باقری نسب |
اصفهان |
|
31 |
دوم |
امیرمحمد بهرامی مداح |
آذربایجان شرقی |
|
|
32 |
سوم |
الهه خواجه |
اصفهان |
|
|
33 |
زیست شناسی |
اول |
سید محمد حسینی ریزی |
اصفهان |
|
34 |
دوم |
فاطمه وفائیان |
تهران |
|
|
35 |
سوم |
محمدعلی حیدری |
خوزستان |
|
|
36 |
انگلیسی |
اول |
فاطمه محقق |
تهران |
|
37 |
دوم |
نازنین بیرانوند |
خوزستان |
|
|
38 |
سوم |
حمیده آریش |
سیستان و بلوچستان |
|
|
39 |
ریاضی |
اول |
زهرا ولی زاده |
کردستان |
|
40 |
دوم |
فاطمه السادات پورباقری |
کرمان |
|
|
41 |
سوم |
فاطمه نجاری |
آذربایجان شرقی |
|
|
42 |
جغرافیا |
اول |
ناصر محمدی نجم |
البرز |
|
43 |
دوم |
زینب دشتی خویدکی |
خراسان جنوبی |
|
|
44 |
سوم |
فاطمه فتحی |
تهران |
|
|
45 |
تربیت بدنی |
اول |
زهرا جوادی |
تهران |
|
46 |
دوم |
امیرمهدی رغبتی |
تهران |
|
|
47 |
سوم |
سبحان قاسمی فوزی |
یزد |
|
|
48 |
سوم |
محمد حسین بهشتی قله زو |
خراسان رضوی |
|
|
49 |
تاریخ |
اول |
محمدحسین جعفری |
لرستان |
|
50 |
دوم |
مرضیه ناعمی |
تهران |
|
|
51 |
الهیات |
اول |
حسین اثباتی |
اردبیل |
|
52 |
دوم |
معصومه اثباتی |
آذربایجان غربی |
|
|
53 |
سوم |
عاطفه اکبرنژاد |
قم |
|
|
54 |
ادبیات فارسی |
اول |
علی آقایاری |
اردبیل |
|
55 |
دوم |
کیمیا ترابی |
تهران |
|
|
56 |
سوم |
علی اسلامی |
خوزستان |