Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به تأمین و تجهیز دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای ظرفیت این دانشگاه، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار معلم در کشور کم داریم که ظرفیت ورودی دانشگاه فرهنگیان فقط ۲۵ هزار دانشجو بوده که به هیچ عنوان کفاف این نیاز را نمی دهد.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به ضرورت حمایت از دانشگاه فرهنگیان به ویژه در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، دانشگاه فرهنگیان تعامل مناسبی با مجلس شورای اسلامی داشته و تحولات خوبی در این دانشگاه ایجاد شده که امیدوار به ادامه آن هستیم.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه استراتژیک در کشور به شمار می‌آید، اضافه کرد: با وجود اینکه این دانشگاه باید سالانه 25 هزار دانشجو جذب کند اما با کمبود هیأت علمی مواجه است و اساتید حق التدریس‎ نیز تعیین تکلیف نشده‌اند.

 

حمایت ویژه ای از این دانشگاه استراتژیک که نقش تربیت معلم در کشور را به عهده دارد، صورت گیرد

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر 70 درصد بناهای این دانشگاه کد تخریب خورده است و جای تأسف دارد که استاد دانشگاه به دلیل نبود فضای مناسب و اتاق باید در کانکس استراحت کند.

فلاحی یادآور شد: به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه باید حمایت ویژه ای از این دانشگاه استراتژیک که نقش تربیت معلم در کشور را به عهده دارد، صورت گیرد. امیدواریم با ادامه تحول مدیریتی در فضای آموزشی، این دانشگاه تبدیل به دانشگاه‌ برتر کشور شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: ورودی این دانشگاه در دولت گذشته تا 3 هزار دانشجو کاهش پیدا کرد ولی با روی کار آمدن دولت جدید این ظرفیت در حال تکمیل شدن بوده و سالانه به 25 هزار دانشجو نزدیک شده و در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه 95 هزار نفر است.

فلاحی اضافه کرد: البته با توجه به کمبود 250 هزار معلم در مدارس کشور کاری از پیش نخواهد رفت و این ظرفیت باید با تقویت دانشگاه‌های تربیت معلم تکمیل شود. مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیاز به ورود رئیس جمهور دارد و باید این زنجیره دستخوش تحول شود.